Criza cifrei 6 sau… cine a mai fost acum, “parintele Iustin Parvu”?

Un mesaj mai nou primit, se spune – semnat "parintele Iustin" (Parvu, Sfanta Manastire Petru Voda), a agitat spiritele Intr-o viteza fantastica, desi prin continutul exagerat, foarte multi s-au Indoit de autenticitatea sa. In ultima perioada observam cu totii nenumarate articole apocaliptice, In urma carora, Insa, nu se vede crescand numarul celor prezenti la slujbele Bisericii.


O asemenea agitatie, mai ales controlata, ar fi trebuit sa se recunoasca imediat si In interiorul Bisericii, In practica sa, In prezenta la Sfanta Liturghie, In Impartasirea deasa, asa precum un mesaj dumnezeiesc ar lucra prin continutul si harul sau. Ramane deci sa ne Intrebam In continuare: oare, de ce astfel de articole sau astfel de mesaje nu sunt macar Indreptatoare, daca nu chiar pretins-mantuitoare (asa dupa cum se autoproclama)? Care sa fie explicatia?

Cred ca raspunsul rezida In descoperirea solutiei unei probleme, nascuta cu mai mult timp In urma, si asupra careia am atras, In mai multe randuri, atentia: oare cine i-a cerut aceasta scrisoare parintelui Iustin? (fiindca In "cuvantul grav" semnat de parinte, sta scris: "ati asteptat si mi-ati cerut cuvantul In privinta acestor realitati dureroase In care ne aflam"). Se poate prezenta acel cineva, demn de mila si rusine, care nu mai poate afla un altfel de cuvant de Invatatura curat si plin de Duh, de la parinte, ci doar unul antiecumenist sau apocaliptic?

De ce oare este nevoie si de o criza duhovniceasca acum, la fel de falsa precum cea financiara? Ce o deosebeste pe aceasta de cea laica si ce interese sunt la mijloc – greu de precizat. Cert este ca aceste miscari „contra numarului 666" vin, deloc Intamplator, In contextul In care Intreaga Europa Isi doreste, dupa oarecare castig In lupta Impotriva crestinismului, demonstratia clara ca Ortodoxia este destul de anacronica Incat sa fie catalogata drept o credinta extremista, prin Inclinatii habotnice. ?i, daca nu va avea de suferit Intreaga Ortodoxie, atunci deja se vede cum partea monahiceasca se sapa din interior, creandu-si o imagine deloc specifica, rezultat al unor manipulari externe, bazate de cele mai multe ori, exact pe buna credinta a monahilor.

Atata timp cat In Biserici se intra (In majoritate si… normalitate) doar la taina Botezului si la slujba Inmormantarii, si din ce In ce mai rar la Taina Cununiei, este pueril sa arunci vina pe apropierea numarului „666", pe cardul VISA din buzunar (pe care Il au toti cei ce au scris articole „Infieratoare") sau pe codul de bare cu care branza iese, mai nou, de la cioban.

Atata timp cat slujba vecerniei se desfasoara In 3 preoti, 4 cantareti si 3 mireni, ar fi „excentric" de-a dreptul sa ne gandim la ceea ce se va Intampla cu sufletul nostru atunci cand se va apropia de el, peste vreo (culmea – si iertati, dar asa s-a preconizat) 6 ani, noul pasaport.

Daca parintele Iustin nu are a se teme, fiindca nu va trebui sa renunte la excursiile de week-end sau din sarbatorile religioase, In strainatate, pe plajele tarilor straine, totusi exista multi „generatori" de articole „ortodoxe", care au motive serioase In a nu le fi „depistata urma" In periplurile „misionare" (ca angajati ai unor redactii sau nu) din ce In ce mai… aproximativ-cotidiene.

Care ar fi problema, parinte Iustin, daca am refuza sa ne facem pasapoarte? Chiar credeti ca ar fi o problema? Va trebui sa ramanem (si asta cred ca se adreseaza celor ce vor "sa tot afle pareri de la parinte") In tara asta saraca, fara perspectiva, fara locuri de vizitat, fara locuri de distractie profesionista… fara… fara?… Atat de plictisitor!!!

Oricum, ceea ce ar avea In plus noul pasaport ar fi amprenta faciala si cea digitala (scuze ca suna asa, dar era la propriu!). Oare acesta reprezinta pericolul mantuirii noastre? Intreb in urma sustinerii ideii ca "luarea amprentelor Inseamna luarea sufletului, rapirea sa de cel rau".

„Acest val primejdios care s-a ridicat sa Inghita toata suflarea omeneasca, chiar si pe cei alesi, de este cu putinta. Nu In calitatea mea de biet monah, ascuns Intr-un varf de munte, era sa va aduc la cunostinta aceste pericole ce se ivesc asupra Bisericii lui Hristos, In primul rand, ci a arhipastorilor, mai marii acestei Biserici. Dar daca ei trec aceste lucruri sub tacere, avand preocupari mai de seama decat are acest popor, eu nu pot sa trec cu vederea glasul vostru (…) In protopopiate nici vorba sa se puna o astfel de problema, esti respins, esti catalogat naiv si depasit – ba chiar mai face si glume pe seama ta." (pr. Iustin)

Nu cred ca expresia "biet monah" este valabila atunci cand atitudinea este vadit superioara vis-à-vis de arhipastorii "neinteresati de popor". As Intreba si deci, as repeta problema din Inceput: care popor, parinte? Cei ce smulg astfel de declaratii de la Sfintia Voastra, sunt chiar popor?

"A sosit ceasul sa-L preaslavim pe Fiul lui Dumnezeu, Iisus Hristos, singurul Dumnezeu adevarat"… (raspund:) inca, de 2000 de ani – si ce-am facut? Ne-am gasit abia acum, datorita acestor pasapoarte. Inseamna ca sunt de la Dumnezeu, spre slava Sa?

„Inceputul acestor vremuri de durere, apocaliptice", cred ca nu este acum, stiti foarte bine, ci cred ca Il traim de mult, asa cum traim sfarsitul nostru, exact din momentul nasterii. Oricum, el poate fi trait atat de inconstient, Incat e foarte posibil (dupa cum se vede deja) sa nu-ti mai dai seama de raul din tine, sa te crezi sfant, facand doar un avort, fata de ceilalti, care au In medie 6-7. Ne raportam la ceilalti oameni In ultimul timp, sau mai mult, la cei virtuali, demonstrati de televiziune si nu-i avem modele pe sfinti. Deci, suntem "sfinti".

„Prin lege, prin ordonanta de guvern, romanii sunt obligati sa se Incadreze Intr-un plan de urmarire si supraveghere la nivel national si mondial, proiect care le rapeste de fapt oamenilor libertatea" (raspund😊 dar e de mult, nu de acum. Reactia a fost asemanatoare si la aparitia satelitilor, la aparitia internetului (si, In prezent, se vede ca poate fi folosit foarte bine In slujba Bisericii), la aparitia cardurilor VISA(666), astazi folosite si de calugari. …

?i amintesc mai jos fragmentul In urma carora multi ne-am Indoit de veridicitatea sau de chiar-originalitatea articolului scris de parinte:

„Un Intreg plan demonic, prin care de buna voie Iti vinzi sufletul diavolului"(…), „primirea acestui semn este lepadarea noastra de credinta"(…); „Nu, dragii mei, nu primiti acest Insemn diavolesc care va rapeste ceea ce va apartine prin mostenire de la Dumnezeu, dreptul la identitate, dreptul la unicitate si originalitate, al fiecarei fiinte umane! Trebuie sa va aparati acest drept de la Dumnezeu, chiar de ar fi sa platiti cu pretul vietii voastre." (…); – aparand, dupa cum se vede, un alt drept suprem decat acela al credintei In Hristos, o alta cauza, pentru care sa-ti dai viata, decat ar fi Hristos; un alt idol care, In mod cert, nu poate fi Indemn al parintelui Iustin (idolul dreptului la unicitate!).

„De aceea va spun: este vremea muceniciei!"(…) „De-abia acuma este momentul sa marturisim cu propria noastra viata, pana acum ar fi fost o risipa de energie." – concluzioneaza – culmea – articolul unui parinte care, alaturi de alti mari parinti nu au pregetat In a „face risipa de energie" prin Inchisorile comuniste.

Mai departe, luand acest avant lipsit de moderare, se ajunge chiar la Indemnuri extreme, evident si constient (sustin ideea, vehement) exagerate:

„Sa te duci, romane drag, fara frica, direct spre varful sabiei, ca strabunii nostri cei viteji, sa te duci ca o torpila japoneza, sa mori In brate cu vrajmasul! Acum suntem exact ca In arena romana cu fiare salbatice – stai aici In mijlocul arenei si astepti, ca si crestinii de odinioara, sa dea drumul la lei. Asteptati sa fiti sfasiati, rupti, alta scapare nu mai e! Lupta este deschisa. Luptati pana la capat! Nu va temeti! Asa cum a Inceput crestinismul, asa va si sfarsi – In dureri si In suferinta. Pecetluiti crestinismul cu mucenicia voastra! (…)Fiecare sa se intereseze si sa vada ca ne aflam In fata unui moment de cumpana In care ai de ales: sa-ti pierzi sufletul sau sa-ti salvezi sufletul.

Incheierea acestui „cuvant grav" pecetluieste Intreaga lucrare printr-un Indemn la fel de grav precum se prezenta, acela prin care „bietul credincios, care saracu’ de-abia deschide Biblia de doua trei ori pe an, sau doar o data-n viata", nu este Indemnat sa faca acest lucru mai des, ci va trebui brusc sa devina un mucenic „anti 666", deci nu unul al Lui Hristos, un purtator de Hristos, un Hristofor, prin aflarea si constientizarea Cuvantului Sau, ci un luptator vehement Impotriva unui numar „diavolesc", ajuns deja idol.

Cred, desi nu sunt adeptul cipurilor implantate (dar prefer sa justific acest lucru opunandu-ma la fel de laic precum e venita propunerea politica, manifestandu-mi dreptul la libertate, la intimitate sau cum vreti sa fie el – fiindca oricum nu a existat niciodata – prin manipularea constitutiei si nicidecum prin „invocarea semnelor fiarei"), ca va trebui sa vina, spre folosul tuturor, timpul ca tehnica sa nu mai fie privita (la fiecare nou pas) ca mamona, asa cum nici religia nu trebuie perceputa drept „naivitate" din trecuturi (In prezent, ambele parti trag concluzii vis-a-vis de domeniul celeilalte, fara a avea cunostintele macar minime, din respectivul domeniu). Atunci cand totul se va face doar In numele Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh, fie ca tine de inventica sau de cuvant duhovnicesc, cu dragoste si fara interpretari irationale, atunci va fi doar In folosul omenirii, deci si In slujba Bisericii.

Nu stiu cati romani botezati ortodox ar fi In stare, ilegal (deci fara anestezie) sa procedeze la o grefa de piele pe care ar fi tatuat vizibil numerele 666, chiar daca ar fi vorba de un singur centimetru, atata timp cat nu Isi face nimeni griji ca nu se Impartaseste la Liturghie cu Hristos.

Nu stiu cati ar renunta la renumitele sticle de bere, nu stiu ce marca, pentru Insemnul unui cod de bare (intentionat controlat… si cautat cu lupa), ce ar putea sa fie 666, In aceeasi masura In care nu stiu cat de tare conteaza pentru mantuirea noastra: semnul de pe sticla, sau continutul ei. Putem oare, prin extrapolare, sa ne mutam cu aceasta concluzie si asupra sufletului nostru? Oare semnul de pe piele sa fie mai important decat ceea ce ne „poate pielea"?

?i, credeti-ma, as propune, pentru eliminarea totala a acestei probleme si pentru garantia vietii vesnice, a raiului Inca de pe pamant, sa desfiintam din sirul numerelor naturale cifra 6 (ar fi fost timp pana acum, de 2000 de ani) dar nu pot face acest lucru exact din dragoste pentru Lucrul Mainilor Sale, fiindca, ia uitati ce descopera „bietul credincios care saracu’ de-abia deschide Biblia de doua trei ori pe an, sau doar (eu zic: acum) o data-n viata (si atunci, nu direct si obsedant, la apocalipsa!):

„Geneza 1:24 Dumnezeu a zis: "Sa dea pamantul vietuitoare dupa soiul lor, vite, taratoare si fiare pamantesti, dupa soiul lor." ?i asa a fost.
Geneza 1:25 Dumnezeu a facut fiarele pamantului dupa soiul lor, vitele dupa soiul lor si toate taratoarele pamantului dupa soiul lor. Dumnezeu a vazut ca erau bune.
Geneza 1:26 Apoi Dumnezeu a zis: "Sa facem om dupa chipul Nostru, dupa asemanarea Noastra; el sa stapaneasca peste pestii marii, peste pasarile cerului, peste vite, peste tot pamantul si peste toate taratoarele care se misca pe pamant."
Geneza 1:27 Dumnezeu a facut pe om dupa chipul Sau, l-a facut dupa chipul lui Dumnezeu; parte barbateasca si parte femeiasca i-a facut.
Geneza 1:28 Dumnezeu i-a binecuvantat, si Dumnezeu le-a zis: "Cresteti, Inmultiti-va, umpleti pamantul, si supuneti-l; si stapaniti peste pestii marii, peste pasarile cerului, si peste orice vietuitoare care se misca pe pamant."
Geneza 1:29 ?i Dumnezeu a zis: "Iata ca v-am dat orice iarba care face samanta si care este pe fata Intregului pamant, si orice pom, care are In el rod cu samanta: aceasta sa fie hrana voastra."
Geneza 1:30 Iar tuturor fiarelor pamantului, tuturor pasarilor cerului, si tuturor vietatilor care se misca pe pamant, care au In ele o suflare de viata, le-am dat ca hrana toata iarba verde." ?i asa a fost.
Geneza 1:31 Dumnezeu S-a uitat la tot ce facuse; si iata ca erau foarte bune. Astfel a fost o seara, si apoi a fost o dimineata: aceasta a fost ziua a sasea.

(Biblia)


un articol KSLCatalin (admin. Lacasuri Ortodoxe)


P.S: „Din pacate, noi nu avem un tineret ortodox la fel de riguros ca cel al grecilor, al nostru este mai evlavios, ce-i drept, dar si mai lipsit de vlaga si de reactie." – consider ca tineretul este imaginea generatiei mature, proiectata pe neamul din prezent si cred deci ca tineretul trebuie sa afle bucuria Ortodoxiei, ca sfintii (si nu cred ca au existat oameni mai urmariti si mai monitorizati decat Sfintii Apostoli, care sunt sfinti acum) si astfel sa devina, la nevoie, mucenici. Cred ca acesti tineri au dreptul sa se bucure In viata de aceleasi modele de sfinti, precum Inaintasii lor si nicidecum de articole Incrancenate si obsedante ale unor insi „secati" profund de ardoarea unei slujbe bisericesti, aflati In cautare disperata de noi justificari a neprezentei lor la slujbe si de noi cai, mai ieftine, de mantuire. Imi mentin Intrebarea: de fapt cine a scris mesajul adevaratului parinte Iustin (pentru a sti cine urmareste terfelirea imaginii monahilor si a Bisericii Ortodoxe?).

Mentionez, pentru cei interesati, ca „Mesajul grav" al parintelui Iustin Parvu poate fi citit integral, dand click aici: . El a fost primit pe adresa redactiei pe data de 14 ianuarie 2009 si a fost retinut spre verificarea veridicitatii si spre comentarea acestuia In perioada de pana la postare (aproximativ 24 ore). Doamne ajuta!

Cu referire la acest mare duhovnic, pe care Il iubim din tot sufletul, a fost publicat si programul unui pelerinaj, organizat se pare, surpriza, In perioada aniversarii zilei de nastere a parintelui (se apropie Implinirea varstei de 90 de ani), aici:.

PE ACEEASI TEMA:

1.Mesajul "NETRUNCHIAT", al parintelui Arsenie Papacioc (postat la cerere)

2.Pan-erezia vremurilor noastre – (Avertisment: imaginile pot fi socante!)

Lăcașuri Ortodoxe
Din decembrie 2006, Ortodoxie, Tradiție și Meșteșug: informări, articole, dezbateri, traduceri, transmisiuni live. Organizație non-profit care inițiază proiecte în sprijinul credincioșilor.
Puteți citi paginile rețelei web Lăcașuri Ortodoxe în sistem gratuit privat, accesul fiind destinat EXCLUSIV abonaților prin email.