publicat în: Arhivă

Raspunsul Editurii Sf. Mina la Raportul Pro Europa (partea a II-a)

Manualul-de-Religie-pg48.png Mesajul Editurii Sf Mina, partea a doua:

STIMA?I AUTORI AI STUDIULUI LIGII PRO EUROPA, CU LUCIAN BLAGA ?I MIHAI EMINESCU LA CLASA I E PU?IN CAM GREU …
Toate poeziile puse In Manualul de clasa I au fost mai Intai citite elevilor de varsta 6-8 ani, studiindu-se impactul acestora asupra copiilor.


Negativul pedepsei violente este rasplata pentru rugaciune. Astfel la pagina 29 a aceluiasi manual de religie ortodoxa, Clasa I, Editura Sf. Mina, sunt imagini cu o fetita care se roaga sa castige un campionat de sah, iar Dumnezeu Ii Implineste rugaciunea si o ajuta sa ia locul Intai. Acest lucru Manualul-de-Religie-pg48.pngsugereaza ca alti competitori nu s-au rugat si ca din acest motiv nu au reusit ei sa ocupe primul loc. In partea de jos a paginii este mentionata Invatatura: „Rugaciunea staruitoare si placuta lui Dumnezeu nu ramIne fara raspuns." (Liga Pro Europa)

Exercitiul incriminat face parte din lectia Sfintii Ioachim si Ana. Sfanta Fecioara Maria – Maica Domnului. In aceasta lectie elevii afla ca Sfintii Ioachim si Ana au primit-o pe Maria la batranete ca raspuns la rugaciuni staruitoare. De asemenea, elevii afla ca Ioachim si Ana I-au promis lui Dumnezeu ca daca le va da un copil, ei I-l vor darui. Ceea ce s-a si Intamplat, cei doi batrani si-au tinut promisiunea si au dus fetita la templu. Pentru a Intelege foarte bine mesajul lectiei, s-au ales exemple din viata cotidiana a elevilor. Astfel, atunci cand ne rugam cu multa credinta, Dumnezeu ne Indeplineste rugaciunea (fetitele urmeaza sa participe la un concurs); si, atunci cand Ii promitem mamei ceva, trebuie sa ne Indeplinim promisiunea (copilul Ii promite mamei ca va Invata foarte bine).
Manual-de-Religie-pag29.png
Iata si Invataturile lectiei, care sunt conforme cu Invatatura moralei crestin ortodoxe: Comertul cu divinitatea este afirmat direct si la pagina 37, printr-o alta Invatatura de acelasi tip: „Participarea la slujbele de la biserica ne aduce mult folos (s.n.)." (Liga Pro Europa) E ceva In neregula cu autorii studiului Ligii Pro Europa.

CARE ESTE MOTIVUL PENTRU CARE CRE?TINII ORTODOC?I PARTICIP? LA SFINTELE SLUJBE?? DOAR NU MERG LA BISERIC? PENTRU C? NU AU CE FACE ACAS? …
(nu s-a putut adauga "sufletesc" langa cuvantul folos, Intrucat este prea dificila notiunea la clasa I). In partea de jos a paginii manualului, la sectiunea Sugestii pentru dialog, gasim: Atitudinile intolerante sunt incurcate uneori, chiar din ciclul primar. Acelasi manual de clasa I, Religie. Cultul ortodox, Ed. Sf. Mina Ii Invata pe copii: „Cat a trait pe pamant, Domnul nostru Iisus Hristos a facut numai bine oamenilor. De aceea multi Il iubeau, Il urmau si Il ascultau. Oamenii rai nu credeau ca El este Dumnezeu." (s.n.) Necredinta sau scepticismul sInt asociate cu rautatea, ceea ce va genera intoleranta fata de necrestini, poate chiar antisemitism, mai ales ca In partea de jos a paginii sInt puse Intrebari precum: „De cine a fost judecat si rastignit Domnul nostru Iisus Hristos? De ce?" care se preteaza la raspunsuri cu continut intolerant, antisemit. (Liga Pro Europa)

Stimati autori ai studiului Ligii Pro Europa, probabil asta este cea mai mare
aberatie scrisa de dumneavoastra. A spune ca oamenii buni L-au ucis pe Hristos este un non-sens. Apoi, crestinii-ortodocsi cred In Iisus Hristos, Care a fost evreu aici pe pamant, cred In Maica Domnului, care a fost evreica, cred In Sfintii Apostoli, care au fost evrei (foarte multi sfinti din sinaxar sunt evrei). Ce sa Intelegem din afirmatiile dumneavoastra? Halal presa obiectiva! Halal mari "vipuri" mass-media, Inaltate In scaunul dreptei judecati morale!

Halal presa obiectiva! Halal mari "vipuri" mass-media, Inaltate In scaunul dreptei judecati morale!

Cum definiti dumneavoastra Indoctrinarea, ca proces distructiv? Noi citim In dictionare ca o doctrina se defineste ca: „Totalitatea principiilor unui sistem / Invatatura,… / Totalitate de principii, de idei fundamentale ale unui sistem / Totalitatea …tezelor fundamentale ale unui anumit domeniu/ sistem Inchegat de conceptii, principii si teze fundamentale prin care se exprima o anumita orientare In domeniul filozofic, religios, politic, artistic…"
a doctrina = a initia Intr-o doctrina, a Inarma cu o doctrina… a convinge… Actiunea de a Indoctrina si rezultatul ei. Daca dictionarele definesc corect aceste cuvinte, atunci, sa nu ne fie cu suparare, dar putem admite ca Indoctrinam… adica transmitem o doctrina, anume cea crestina, care reprezinta totalitatea principiilor fundamentale ale credintei crestine.

Deci, ce contestati Dumneavoastra? La ora de religie ce sistem de principii… sa transmitem? Politice? Da, si catehizam, de ce nu? Ce Inseamna a catehiza? Daca Inseamna ce scrie mai jos, atunci facem si cateheza… adica, instruire religioasa prin Intrebari si raspunsuri… CATEHÉZ?, cateheze, s.f. Lectie de catehism (1) sau, p. ext., de religie crestina CATEHÉZ? s. f. instruire religioasa prin Intrebari si raspunsuri Cu ce gresim? Vrem ca elevii nostri sa Isi cunoasca credinta lor… Prin urmare, cum va argumentati acuzatia ca a Indoctrina sau a catehiza este o tragedie si o distrugere a „interesului superior al copilului"? Nu toate stiintele transmit principii fundamentale a
domeniului pe care Il studiaza? Cu ce este atacat interesul superior al copilului daca este informat si convins de adevarurile credintei In care s-a nascut?

Daca domniile voastre Intelegeti altceva prin cuvintele de mai sus, si dati cuvintelor un sens peiorativ, atunci acest lucru nu va face cinste! O faceti cu rea credinta, Incercand sa-i „Indoctrinati" pe copii si parintii acestora ca ora de religie este de-a dreptul periculoasa, In timp ce ora de educatie sexuala, Inceputa de la gradinita si clase primare, sau prezentarea comertului cu carne vie, la clasele de gimnaziu, le aduce un „real folos" si le formeaza deprinderi „corecte" de vietuire.

Tot In aceeasi categorie a educatiei „nonviolente" si cu efecte „tonice", „stimulative" si „corecte" s-ar Inscrie si: obligativitatea prezentarii si simularii comportamentelor In caz de incendiu/cutremur/inundatii/prim ajutor In caz de accidente… Aceste aspecte sunt obligatorii de transmis si realizat… In scoli, prin circulare venite de la minister. Acestea sunt benefice si necesare, dar transmiterea la ora de religie a unei Invataturi ca ascultarea de parinti si a posibilelor consecinte negative ale neascultarii, (accidentul In cazul jocului cu mingea In strada, posibila cazatura de pe gard, In caz de catarare …), lipsa de respect atunci cand nu Iti faci semnul Sfintei Cruci, semn prin care, conform Invataturii crestin-ortodoxe, Iti arati respectul fata de Dumnezeu si Iti marturisesti credinta, toate acestea… sunt vazute ca viziuni morbide ale autorilor, care prezinta un Dumnezeu horror…

Asa analisti, asa concluzie, parafrazam aici un realizator de la TVR Iasi, care a tras foarte usor concluzia „asa popor, asa Dumnezeu", dezbatere, cica, regizata contra cronometru, In care a dorit neaparat sa arate „nenorocirea" adusa In Invatamant prin orele de religie. Ce Invatamant de proasta calitate faci cand Ii vorbesti elevului de fapte rele si de pacate, de neascultare pedepsita de Dumnezeu si ce comert josnic este Invatat sa faca crestinul prin rugaciune, cand Ii cere lui Dumnezeu sa Il ajute ?
Toate acestea sunt, In ochii dusmanilor religiei, lucruri Ingrozitoare, calitate proasta, Dumnezeu horror, autori obsedati, care au probleme psihice, sunt fara studii, manuale aparute peste noapte… Va Intrebam ce masuri ar trebui luate acum Impotriva acestor manuale care sunt scrise de autori cu cate doua licente fiecare, cu vechime de pana la 34 de ani In Invatamant, care au respectat cu strictete o programa, manuale care au obtinut punctaje apropiate de maximum posibil la evaluarile prin care au trecut, manuale care au parcurs tot traseul obligatoriu al unui manual finantat de la buget!

Nici unul din aceste aspecte n-a contat In fata presei, a mass-mediei, care se hraneste de pe urma sangelui celor care mor In accidente, a crimelor, violurilor, mamelor ucigase si, In exclusivitate, aproape doar pe prezentarea nenorocirilor si suferintelor umane!!!

Aceasta mass-media, „inocenta" si care promoveaza „interesul superior" al cetateanului care o consuma, striga tare ca nu este Impotriva religiei, dar aceasta totusi sa nu se faca, sa fie scoasa de la liceu, nu de alta, dar tinerii vor Invata ca avortul este un pacat si vor face copii, „contrar" vointei cuiva. Daca se va preda, totusi, religia, sa nu cumva sa fie predat confesional, ca Invatarea principiilor morale ale propriei credinte
„provoaca tragedii"…

Invitam pe cei interesati, mass-media, pe cei afectati de ora de religie, sa priveasca cu proprii ochi si sa simta cu sufletul lor, ce transmit imaginile incriminate de analistii Raportului Ligii Pro Europa. Apoi sa Incerce sa formuleze critici personale si nu preluate, si daca vor si sunt competenti, sa ofere sugestii, observatii de Imbunatatire a manualelor de religie si a altor manuale… si sa nu dezvolte psihoze antireligie. Ii Indemnam sa observe ca ceva este putred… Ca au intrat Intr-un joc necinstit, ca s-au trezit criticand ce nu cunosc si nu ar trebui sa le permite deontologia profesionala. Ii Indemnam sa nu preia prin copiere si fara verificare nici o apreciere, daca nu s-au
convins ca este corecta si daca o preiau, sa o faca cu prudenta, cu rezervele necesare unui astfel de risc!

In ceea ce priveste lectia cu titlul „Sa iubim animalele!" din fostul Abecedar al micutului crestin (Carte care nu mai este In uz scolar din luna octombrie a anului 1999), afirmatia „si Dumnezeu i-a tras scara" nu exista In manual ci reprezinta concluzia personala si subiectiva, deci discutabila, a analistilor raportului, care si-au permis acest lucru, dar nu au uitat totusi sa scrie ca este sublinierea dumnealor!…

Ei bine, stimata mass-media, a preluat In mod cu totul neprofesionist si superficial, a copiat si accentuat pana la paroxism si a afirmat ca o oripileaza niste cuvinte, pe care, din nefericire, nici nu le-a vazut… dar pe care s-a bucurat sa le repete nespus… Oare ce ar spune Liga pentru apararea animalelor de legitimitatea ideii educative promovate, totusi, de textul lectiei?
Ce suparare, ce dezastru, supozitia ca Dumnezeu trage scara lui Vasilica, adaugire inadmisibila de catre un ziarist care se pretinde profesionist, dar si ateu.

CONCLUZII:
1. Autorii sunt atei Inversunati In ciuda declaratiilor de bune intentii…
2. Utilizeaza, In acest sens, cu abilitate informatia si au capacitati maxime de manipulare a cititorului pentru a-l face sa Ii creada….exp.:
3. Rezultatele prezentate In Raportul Ligii sunt contradictorii, anulandu-se reciproc, In
mai multe cazuri.
Exemple:
Citat: „…56,7% din respondentii elevi sustin ca nu dispun de manuale de religie." (Liga Pro Europa)
Raspuns: Daca 57% din elevi n-au manuale, atunci pericolul prezentat de raportori scade cu acelasi procent, nu?
Citat: „Manualele de religie evaluate de Centrul National pentru Curriculum si Evaluare in Invatamantul Preuniversitar (CNCEIP) sunt aprobate prin ordine ale Ministrului Educatiei, Cercetarii si Tineretului. Unele manuale aflate In circuitul scolar nu au fost aprobate printr-un ordin al Ministrului, fiind avizate fie de Directia Invatamant Preuniversitar, fie aprobate de Comisia Patriarhiei Romane pentru Invatamantul Religios In ?colile de Stat si doar avizate de MECT." (Liga Pro Europa)
Raspuns: afirmatie contradictorie… sunt sau nu aprobate manualele de CNCEIP?

Va spunem noi ca, la religie ortodoxa, toate manualele sunt aprobate prin ordin al ministrului, toate au trecut prin pasii algoritmului editarii manualelor, dar domniile voastre nu stiti diferenta existenta Intre un manual si un auxiliar, si, In mod inadmisibil, prezentati si auxiliarele (Caietele de religie), … manuale!

Va informam ca manuale la clasele V-VIII nu au existat niciodata (cu exceptia unui manual de religie pentru clasa a V-a, care a fost valabil un singur an). Pe piata libera, exista mai multe auxiliare, din care autorii studiului au ales doar pe cele aparute la Editura Sf. Mina. Numai ca ei nu au „remarcat" ca pe coperta acestor auxiliare scrie: Caiet pentru elevi, cadre didactice si parinti. Aceste auxiliare au aparut dintr-o initiativa privata (si nu pe bani publici), pentru a veni In ajutorul cadrelor didactice, pentru a oferi parintilor informatii de care au fost privati In timpul comunismului si pentru a oferi copiilor, atat cat pot Intelege (cu ajutorul profesorului), anumite informatii. ?i nu stiti care este diferenta dintre un manual aflat In uz didactic si unul scos din uz de 8 ani, ca manual valabil!!! ( vezi Abecedarul micului crestin, atat de furibund atacat pentru ca Dumnezeu „a Indraznit", In viziunea logica a raportorilor "sa traga scara lui Vasilica!")."

Aceasta este cea de-a doua parte din cele trei parti ale mesajului Editurii Sfantul Mina.
P.S. Vom avea si noi un cuvant de spus, insa trebuie parcurs materialul…
KSLCatalin