Raspunsul Editurii Sf. Mina la Raportul Pro Europa (ultima parte)

Mesajul Editurii Sf Mina, partea a treia:

Ce dezagreabila dezinformare, ce rautacioasa completare, la o lectie cu titlul si obiectivul educativ cat se poate de legitim „Sa iubim animalele!". Noi garantam prin lipsa copiilor din spitale, ca ei au Inteles corect mesajul/Invatatura lectiei si nu si-au permis sa-L perceapa pe Dumnezeu ca pe un pedepsitor, ci au Inteles logic si simplu ca Dumnezeu Ii poate pedepsi pe cei rai cu animalele! Lectia vrea sa previna, nu sa sperie!


In viziunea raportorilor si a mass-media nu trebuie sa apara teme biblice In carti:
Facerea lumii, nu pentru ca teoria creationista este periculoasa… Dupa domniile lor este mai demn si mai de crezut sa crezi ca te tragi din maimuta si nu ca esti creat de Dumnezeu… Doar biologia este stiinta si Biblia „culegere de povesti si mituri"! Se altereaza rationamentul copiilor! Atentam la integritatea lor intelectuala si afectiva!

De 2000 de ani acest popor crestin Il recunoaste pe Dumnezeu drept Creator, dar, eminentele secolului XXI, trag de urechi ca este jignitor azi, cand „toate au un raspuns", sa mai crezi In „enormitati" din acestea, sustinute de Biblie, de ora de religie!
Prin urmare, In mod indirect, atacatorii religiei sustin schimbarea Bibliei… fara creatie, fara Cain, ca nu da bine, e crima si In pacea de astazi e nedrept sa prezinti cauzele unei crime, la fel de actuale de altfel si azi, ca si In timpurile biblice (mandria, invidia…), Noe, nu, ca iar e pedeapsa, Fapte rele nu, ca nu exista, si Ii sperie pe copii…
Ce ar fi putut sa se scrie la tema Moise – drumul de la robie la libertate, decat sa se povesteasca continutul din Sfanta Scriptura al acestei teme. Faraonul egiptean nu a dat drumul evreilor din robie, decat dupa cea de-a zecea pedeapsa.

Avem impresia ca autorii studiului nu vor se cunoasca istoria adevarata a poporului evreu, istorie pe care copiii din Israel o studiaza mult mai devreme, In cadrul mai multor ore de religie pe saptamana (religia In Israel, fiind de altfel unul dintre cele mai dificile obiecte de studiu). Interesant este ca nimeni nu s-a declarat oripilat de faptul ca Inca de la gradinita copiilor li se citeste povestea Capra cu trei iezi, acolo unde lupul taie capetele iezilor si le pune ranjind la fereastra, dupa care unge peretii cu sange…
Dar In conceptia raportorilor, autorii manualelor sunt niste obsedati, frustrati, care transmit trairile lor elevilor si …foarte multi elevi au ajuns In spitale din cauza orelor de religie!

Trecand In goana prin manuale, rasfoindu-le ca niste analfabeti, nu stiu a citi titlul si textul de cateva randuri doar, care lamuresc imaginile, Invatatura lectiei si solicitarile formulate pentru fixarea mesajelor… Din aceste motive, la care se adauga o campanie bine regizata de atac la nivelul disciplinei, si prin disciplina, direct la Biserica si credinta! Se generalizeaza aspecte negative singulare!

Citat: „Se poate observa de la bun Inceput ca argumentul principal pentru introducerea religiei in scoli este exterior sistemului de Invatamant, fiind promovat In primul rand ca un interes al cultelor de a corecta o lacuna din societate…" (Liga Pro Europa)
Intrebare/nedumerire : Ce Inseamna interes exterior? Cel interior cum trebuie sa fie? ?i daca este promovata dorinta de a corecta o lacuna din societate, unde este partea rea?
Citat: „…Elevii apartinand cultelor minoritare au devenit fie „auditoriu captiv" la orele de religie ortodoxa, fie au fost expediati, In numele unei „flexibilitati" gresit Intelese, la orele de religie organizate de cultele lor la lacasurile de cult respective, fara a beneficia de sprijin de stat, ceea ce pune respectivele culte intr-o situatie de evidenta inferioritate…". (Liga Pro Europa)

Raspuns: Daca ni se vor aduce exemple concrete grave, elevi si parinti care reclama aceste aspecte, vom crede, pana atunci nu! Atata timp cat exista Infiintate colegii grecocatolice, unitariene, reformate… nu vedem unde este discriminarea… Ca mai sunt aspecte perfectibile pana cand vom putea spune ca ultimul elev neortodox din Romania are dreptul la a studia religia proprie cu un profesor care vine special pentru el In scoala, aspect care se Intampla In democratiile apusene… e drept, dar ca s-au facut multi pasi spre rezolvarea problemelor… nu se poate contesta. Numai ca, din exces de zel sau din teama, minoritarii, vor Intotdeauna mai multe drepturi decat majoritarii! ?i, culmea, ca de multe ori le si obtin!

Citat: „…Fenomenul discriminarii este larg raspandit si dovedeste cat de pripita a fost decizia dea introduce studierea religiei, pe baze confesionale, In Invatamantul public din Romania. Decizia a fost pur politica, nesocotind interesul superior al copilului si datoria sigura egalitatea de sanse si In acest domeniu…." (Liga Pro Europa)
Intrebare/ nedumerire: Oare ce sa Intelegem din aceasta fraza? Autorii au spus ca nu se opun studierii religiei, dar afirma ca decizia de a introduce religia a fost pripita, si politica. Am dori elucidata „taina" sintagmei „interesul superior al copilului"… Dar interesul inferior care este? Daca este…
Citat: „Intrebarea fundamentala, la care Incercam sa dam raspuns In cadrul prezentului studiu este daca si In ce masura predarea religiei In scolile publice, asa cum se petrece astazi In sistemul de Invatamant din Romania, serveste interesul public si promovarea idealului educational al Romaniei europene, daca serveste, Inainte de orice, interesul superior al copilului?" (Liga Pro Europa)
Nedumerire: nu stim care este interesul … de care vorbiti… nu l-ati precizat bine!

Citat: „Adeptii si sustinatorii actualului sistem, declara ca studiul religiei In scoli, chiar pastrandu-si caracterul confesional, este un important vehicul pentru educatia in spiritul tolerantei, acceptarii si respectarii pluralismului religios. Din chestionarele aplicate de Liga Pro Europa reiese Intr-adevar ca majoritatea covarsitoare (69,9%) a elevilor respondenti dobandesc cunostinte despre religia lor si despre religie In general In sistemul de Invatamant public." (Liga Pro Europa)

Intrebare: daca raspunsul este pozitiv, unde mai este problema? Rezulta inconsecventa si contradictie….
Citat: „In fine, parinti si elevi deopotriva s-au plans despre continutul educatiei
religioase pe care au definit-o ca fiind in multe cazuri opusa spiritului ecumenic, bazata pe Indoctrinare si catehizare, predand cunostinte modeste, adesea distorsionate, despre marile religii ale lumii sau religiile din Romania…." (Liga Pro Europa)
Raspuns: Care parinti sau elevi s-au plans sa nu faca religia? Acestia nu reprezinta majoritateaIn urma analizarii textului incriminator al Ligii Pro Europa, s-ar mai putea formula si urmatoarele observatii, probleme, Intrebari, raspunsuri:Cum ne puteti explica afirmatiile/sintagmele subliniate In textele Dv. de mai jos?

„…Proiectul s-a desfasurat Intr-o atmosfera nefavorabila, pe alocuri de-a dreptul ostila. In ciuda acestui fapt, autorii Isi manifesta speranta ca acest studiu va fi o contributie echilibrata si rationala…. …Scopul dezbaterii este de a Indemna, cu politete, dar ferm, statul sa fie stat, iar cultele, culte… A amesteca statul In sacru si religiile In universul profan nu poate sa nu le stirbeasca pe amandoua si pe fiecare deopotriva…".
„…Noile elite post-comuniste, cel mai adesea In criza de legitimitate, nu au ratat nici o ocazie pentru a-si alia sau chiar subordona bisericile"…..

De ce revin, ca un leit motiv, problemele Bisericii Greco-Catolice din Romania? Exp.: „scoaterea In afara legii a Bisericii Greco-Catolice, confiscarea bunurilor sale, Intemnitarea a numerosi ierarhi greco-catolici,…"? „Oponentul principal a fost Biserica Romana Unita cu Roma – Greco-Catolica…?" Cum se poate explica Impletirea interesului dumneavoastra, pentru promovarea interesului superior al copilului, cu mereu-prezentul interes de a sublinia ca BOR refuza sa retrocedeze bunurile confiscate de statul comunist, Bisericii greco-catolice????

Cum va explicati, ca In ciuda aservirii Bisericii de catre stat, „Dincolo de erorile sau tradarile Inaltilor ierarhi, Biserica a ajuns sa devina si sa ramana, dupa 1989, entitatea cu cel mai Inalt grad de Incredere publica, sondajele plasand-o In mod constant la nivele de peste 80 % din Incredere (1999-88%, 2000-85%, 2001 -89%)"? Singurul raspuns logic la aceasta constatare a Domniilor voastre, ar fi ca acest popor este cu totul neinformat si prost deoarece acorda Incredere la nesfarsit „dusmanului tradator si corupt", care este In opinia Dumneavoastra Biserica Ortodoxa.
De ce considerati ca „…sistemului public de Invatamant este acaparat de catre
cultele religioase, In cazul nostru, preponderent de catre Biserica Ortodoxa Romana"?
(Nu uitati ca religia se studiaza o singura ora pe saptamana, printre multe alte discipline)
Ca sa puteti sa va preocupati de interesul superior al copilului, ar trebui sa puteti
raspunde si la Intrebarea: Cum este posibil ca In ciuda faptului ca „…gradul de
religiozitate al romanilor (cca. 40% frecventeaza biserica), nu atinge nici pe departe gradul de Incredere In biserica, aceasta din urma a influentat si influenteaza totusi decisiv toate parghiile puterii. Nu exista om politic roman, partid sau institutie publica care sa nu cultive relatii speciale cu BOR, dandu-i acesteia puteri discretionare si oculte asupra vietii publice."

Nedumerire: Care sunt „puterile discretionare si oculte asupra vietii publice" date de stat Bisericii??
Puteti argumenta, cu puterea Dumneavoastra de Intelegere, de ce, In ciuda tuturor aspectelor incriminatorii aduse In studiul domniilor voastre, la adresa Bisericii nationale, BOR continua sa fie „cea mai puternica institutie din Romania"??
De ce credeti ca un popor care are analisti de talia Dumneavoastra mai are nevoie sa tina seama si de ce spun strainii despre noi:

„Critici severe la adresa limitarii libertatii religioase In Romania si atitudinilor intolerante sprijinite de BOR Impotriva altor culte sunt prezentate pe larg si In rapoartele anuale ale Departamentului de Stat al SUA"

Alte Intrebari :

– Care sunt aceste limitari ale libertatii religioase „sprijinite de Biserica"?
– Dumneavoastra Ii reprezentati pe toti membrii cultelor religioase din Romania,
sunteti purtatorii de cuvant ai celor discriminati? Va sugeram sa-i lasati singuri sa se planga de nedreptatile prezentate de domniile voastre! Ar fi mai demn!
– De ce nu se enumera mai clar locurile si modurile In care „….BOR favorizeaza In sanul sau si manifesta In actiunile sale idei si atitudini extremiste"?
– Care sunt „…tendintele si practicile care merg In sens invers drepturilor copilului, lezand demnitatea, protectia Impotriva abuzurilor, nediscriminarea, libertatea de constiinta, inclusiv respectul pentru optiunile acestora", si care sa va legitimeze pe Dumneavoastra In Promovarea interesului superior al copilului In educatia religioasa, interes superior, pe care totusi nu reusiti sa-l definiti In termeni clari, ocultand astfel, pana la sfarsitul demersului Dumneavoastra, adevaratul scop pe care-l urmariti??__

Aceasta este ultima parte (cea de a III-a) a mesajului Editurii Sfantul Mina. Ea va fi urmata de pozitia noastra vis-a-vis de acesta reactie.
KSLCatalin

Lăcașuri Ortodoxe
Din decembrie 2006, Ortodoxie, Tradiție și Meșteșug: informări, articole, dezbateri, traduceri, transmisiuni live. Organizație non-profit care inițiază proiecte în sprijinul credincioșilor.
Puteți citi paginile rețelei web Lăcașuri Ortodoxe în sistem gratuit privat, accesul fiind destinat EXCLUSIV abonaților prin email.