Cercetatorii descopera si ei ca… Universul se indreapta spre intuneric

Cercetatorii care au masurat energia a 200.000 de galaxii, au descoperit ca aceasta este in scadere lenta, iar in prezent ea reprezinta jumatate din masura pe care o avea in urmă cu doua miliarde de ani.

Universul masoara, deci, doar jumătate din energia pe care o avea în urmă cu doua miliarde de ani, potrivit unui studiu multi-spectral (cu mai multe lungimi de undă) privind energia generată de 200.000 de galaxii, realizat în cadrul unui proiect de cercetare privind galaxiile si evolutia lor.

“Universul este sortit declinului”.

Profesorul Simon Driver, lider al echipei internaționale de astronomi de la Centrul Internațional pentru Cercetare in Radio Astronomie [ICRAR], din Australia de Vest, care a efectuat cercetarea, a descris rezultatele:

“Am folosit cât de multe telescoape terestre si spatiale aveam la indemana, pentru a măsura energia emisa de peste 200.000 de galaxii, pe o gama larga – maxim posibila – de lungimi de undă”, a explicat el.