publicat în: Arhivă

STIRI Religie | Esecul islamic

“Islamul a fost confiscat de către musulmanii takfiris, care acum au ultimul cuvânt de spus în determinarea viitorului națiunilor și al popoarelor.

Ei au acum un “stat”, condus de un “calif”.

Ei consideră că este legal să ucidă, sa praduiasca și sa scoata oamenii din casele lor. Ei bat, în cele din urmă, la ușa Libanului. Acum, ei stau în casele noastre. Dar, cine este responsabil pentru această situație de iad, la care s-a ajuns?”, se intreaba intr-un articol recent, publicat in limba araba, Pr. Georges Massouh, in publicatia “Dosare Libaneze”.

Anterior, acelasi autor, într-un articol intitulat “Sfarsitul Islamului Moderat”, publicat in iunie 2013, avertiza asupra crizei siriene, care ajungea sa puna capat celui ce era cunoscut drept Islam moderat. Acesta afirma ca “experienta sectara religioasa din diverse țări arabe, printre care Siria, Libanul, Irakul și Bahrainul a impins multe autorități religioase să se retraga în extremism și, în cele din urmă, în takfirism”.

“Astăzi, plătim un preț exorbitant pentru eșecul Islamului moderat, de a oferi noi raționamente juridice islamice, care sa răspunda provocărilor apărute în secolul trecut, inclusiv la sfârșitul califatului și in lansarea statului civil”.

“Instituțiile religioase, care, în general, sunt moderate, nu au fost active în furnizarea de răspunsuri care sa îndeplineasca cerințele vietii în epoca modernă. Ele trebuia sa ajute din plin statul să se elibereze de extremismul radicalilor, în scopul adoptarii unor legi care sa nu faca distincție între cetățeni sau religii. Cu toate acestea, în loc de asta, au existat înțelegeri secrete între guverne și instituțiile religioase”.

“Este nevoie de o soluție de securitate, acum, din cauza situației actuale, dar o soluție reala, care sa faca astfel incat focarele de terorism sa fie eliminate, trebuie sa tina cont de renuntarea la minciuna, de eliberarea instituțiilor religioase moderate de legăturile cu guvernele si de prezentarea unor noi raționamente juridice islamice, care sa ia in considerare faptul că Islamul exista de paisprezece secole și nu doar de trei”.