publicat în: Arhivă

Tirania celor puternici

“Suntem conditionati, în America, să credem că ceea ce vrem sa facem ar trebui să fie protejat prin lege, ca drept. Cu toate acestea, trebuie să ne amintim că drepturile noastre nu provin de la guvern!”

Aceasta fraza a fost tiparita de Southern Nebraska Register, care a publicat un raport semnat de Episcopul catolic James Conley.

In raport, episcopul amintit spune: “Istoricul Christopher Shannon susține că, în America, progresul social și promovarea sunt percepute ca o extindere a “liberei alegeri” la cat mai multe persoane cu putință. Shannon spune ca americanii moderni trebuie sa înțeleagă istoria, ca pe dezvoltarea unei protecții sporite pentru drepturile cât mai multor grupuri sociale posibil.

Conley apreciaza:

“Ceea ce Shannon vrea sa spuna, mi se pare, este că americanii au tendinta sa creada că justiția necesită protecție juridică pentru mai multe opțiuni, în toate împrejurările, în orice moment. Mai puțin relevant este dacă aceste alegeri sunt bune, juste sau rezonabile. În cazul în care unui grup social i se acordă libertăți noi sau protectie, americanii trebuie să înțeleagă că aceasta ar fi un lucru bun”.

Desigur, protejarea libertății este un lucru bun. Și asigurarea drepturilor civile este un lucru pozitiv. Dar dacă credem că guvernele și societatea civilă ar trebui să aprobe și să protejeze toate alegerile sociale, în orice moment, în toate împrejurările, ar insemna sa fim în mod constant pe calea unui conflict, a izolarii sau a tiraniei celor puternici.

Atunci cand justitia este văzută ca o protejare a drepturilor autoproclamate, cei care susțin cel mai tare, sau au mai mulți bani, sau cei care apeleaza cel mai bine la sentiment, vor fi în măsură să-si impună punctele de vedere asupra întregii comunitati.

Cu 10 ani în urmă, mișcarea pentru protejarea legala a uniunilor civile ale cuplurilor de același sex a fost trâmbițată ca un aspect necesar al drepturilor civile. Episcopii, pastorii, academicienii și politicienii au avertizat că susținătorii uniunilor civile nu se vor mulțumi cu o “victorie parțială”. Ei au avertizat că cei care au pledat pentru uniunile civile, vor incepe cat de curând sa promoveze protejarea legala a casatoriei intre persoane de acelasi sex. Și, desigur, au avut dreptate. Aparatorii au continuat sa faca lobby pentru o redefinire totală a familiei, iar în luna iunie 2015, cinci judecători au impus casatoria intre persoane de acelasi sex, pe teritoriul Statelor Unite.

Dar chiar si cand Curtea Suprema a decis că mariajul intre persoane de acelasi sex este un drept constituțional, promotorii “egalitatii căsătoriei” au început să pledeze pentru alte “drepturi”. Dreptul la preferința sexuală, precum cel la libertatea religioasă. Dreptul persoanelor fizice, chiar și al copiilor, de a-si decide propriul lor gen.

Suntem conditionati, în America, să credem că ceea ce vrem sa facem, ar trebui să fie protejat prin lege, ca drept. Cu toate acestea, trebuie să ne amintim că drepturile noastre nu provin de la guvern!.

Drepturile noastre cele mai importante vin de la Dumnezeu. De exemplu, dreptul copilului la o mamă și la un tată; dreptul familiilor de a avea propria viață; dreptul fiecărei persoane și al fiecarei comunitati de a practica religia în mod liber, toate vin de la Dumnezeu și sunt înrădăcinate în legea naturală.

Luna trecută, Asociația Activităților Scolare din Nebraska (NSAA) a început elaborarea unor politici, prin care sa li se permita sportivilor “transsexuali” de liceu sa concureze pentru orice echipa li s-ar parea lor mai potrivita. Băieții ar putea alege în mod liber sa joace in echipa de baschet a fetelor, sau fetele sa se inregistreze in echipa de inot a baietilor. Sub o astfel de politică, “drepturile” studenților transsexuali ar compromite corectitudinea de bază a sportului, și normele de bază ale siguranței. Dar, cei care cred că progresul nu reprezinta nimic altceva decat drepturi nelimitate, vor privi acest lucru ca pe un triumf.

În Legislatura din Nebraska, un proiect de lege are în vedere protejarea exprimarii oricarei preferinte sexuale sau de identitate la locul de muncă. Instituțiile religioase, școlile publice și întreprinderile familiale vor fi obligate sa satisfaca nevoile sau comportamentele oricărei “identitati de gen” declarate. Funcționarii publici se supun acestui val, pe cheltuiala contribuabililor? Intreprinderile mici vor fi obligate sa construiasca toalete suplimentare? Vor fi obligate femeile sa imparta zone sau grupuri sanitare, cu barbatii? Vor fi obligate instituțiile religioase sa sprijine un stil de viață care se opune credinței lor?

Nu toate preferințele sunt drepturi. Într-o societate civilă, binele comun, binele omului comun înfloritor, impune ca drepturile să fie stabilite în conformitate cu realitatea, “justiția” neputand fi determinata de putere, de bani sau de influență. Ne confruntăm cu bătălii reale în Nebraska, pentru drepturile fundamentale ale omului, copiilor și familiilor.

Iar tirania celor puternici nu se va opri la o “victorie parțială”. Fiecare dintre noi trebuie să luptam pentru bunul simț. Fiecare dintre noi trebuie să ne facem auzite vocile”.

Traducere si adaptare: KSLCatalin