Cele 5 intrebari ramase inca fara raspuns, la un an de la prabusirea MH17…

În timp ce unele țări occidentale fac presiuni pentru un tribunal internațional care sa ii pedepseasca pe cei care se va demonstra ca vor fi responsabili pentru doborarea avionului MH17, raman încă probleme pentru care ancheta evita sa ofere răspunsuri, la un an întreg după tragedie – sustine un raport Sputnik.

Ieri, a fost marcata prima comemorare a doborârii avionului din cursa Malaysia Airlines MH17 deasupra Ucrainei. În ciuda a nenumărate teorii cu privire la soarta aeronavei, există încă întrebări care rămân fără răspuns, iar ancheta internațională pare a fi reticenta in a le rezolva, considera raportul Sputnik, enumerandu-le:

1. De ce Boeing-ul 777 s-a abatut de la traseul de zbor?

Malaysia Airlines, care avea Boeingul 777, a zburat pe coridorul stabilit, până când a ajuns în spațiul aerian de deasupra orașului Donețk, unde a deviat spre nord, deasupra locului luptelor intense între trupele guvernamentale ucrainene și forțele locale de auto-apărare.

Deviația maximă de la coridor a fost de 14 kilometri. Mai târziu, aeronava a încercat să revina in limitele traseului de zbor, dar nu a reușit să realizeze manevra. Ce a cauzat devierea – erorile de navigație ale echipajului sau nerespectarea comenzilor controlorului de trafic aerian ucrainean – ar putea iesi la ivela prin decodificarea înregistrarilor de zbor. Datele, cu toate acestea, nu au fost niciodată făcute publice.

2. De ce nu au fost facute publice toate documentele legate de anchetarea accidentului?

In luna aprilie a acestui an, Ministerul olandez de Securitate și Justiție a publicat 569 de documente referitoare la ancheta în curs, în urma unei actiuni a mai multor instituții de presă. Dar, a păstrat încă alte 147 lucrări clasificate și a refuzat să le comunice publicului. În plus, copiile scanate ale documentelor declasificate conțin unele informații care au fost acoperite pentru a nu fi vizibile.

3. De ce nu a facut cunoscute, Ucraina, datele privind dislocarea sistemelor de apărare aeriană și zborurile aeronavelor sale Air Force în ziua tragediei?

Între timp, pe 21 iulie 2014, Ministerului rus al Apărării a arătat înregistrări ale datelor aeriene de pe teritoriul regiunii Donețk, chiar dinainte de accidentul de zbor MH17, aratand că avionul s-a prăbușit în zona de acoperire a sistemelor de apărare aeriană Buk aparținând armatei ucrainene.

În aceeași zi a inregistrat o activitate sporita între stațiile radar din Ucraina.

Conform Armatei Ruse, chiar înainte de accident, a fost reperat un avion de lupta ucrainean, despre care se presupune a fi fost un Sukhoi Su-25 de lupta, la 3-5 km de Boeing-ul malaiezian.

Cu toate acestea, Kievul nu a dezvăluit datele comunicațiilor verbale ale controlorilor de trafic aerian militari ucraineni.

4. De ce Inteligenta SUA nu a dezvăluit presupusa dovada a vinei fortelor ucrainene de auto-apărare, asa cum a pretins întotdeauna?

La câteva zile după accident, SUA a pretins că a planificat să dezvăluie datele inteligente care pretind ca ar dovedi vinovăția forțelor de auto-apărare ucrainene. Inteligența Statelor Unite a afirmat că avea la dispoziție unele imagini din satelit, unele date interceptate din comunicare și rapoarte social media. Datele promise nu a fost dezvăluite.

5. De ce versiunea oferita investigatorilor olandezi nu a fost susținută vreodată de martori?

Afirmația că Boeing-ul a fost doborat de o racheta sol-aer Buk poate fi ușor susținută sau infirmata de martori: tragerile unui sistem de apărare aeriană de acest tip sunt însoțite nu numai de un zgomot puternic, ci de efecte vizuale – un fum de combustibil ars și praf antrenat, care cu greu ar putea trece neobservate.

Între timp, stirile australiene de la News.com au prezentat ceea ce se pretindea a fi transcrierea a “17 minute de film, realizat chiar de rebeli, cu o cameră video pe care capturasera ceea ce crezusera initial ca ar fi fost un avion de lupta ucrainean pe care tocmai l-au doborât”.

News.com a postat, insa, doar un extract video de 4 minute, publicand ceea ce pretinde a fi transcrierea versiunii complete.

Dacă este adevărat, conversațiile surprinse pe camera dovedesc că pretinsii luptători de auto-apărare au ajuns la locul accidentului Boeing-ului căutand un Sukhoi de lupta ucrainean. News.com preferă, insa, să nu observe dovada existenței unui al doilea avion care a doborât Boeing-ul, concentrandu-se mai ales pe cei care examinează rămășițele Boeing-ului și încăpățânandu-se sa insiste că ar fi fost doborât cu rachete sol-aer.

Lăcașuri Ortodoxe
Din decembrie 2006, Ortodoxie, Tradiție și Meșteșug: informări, articole, dezbateri, traduceri, transmisiuni live. Organizație non-profit care inițiază proiecte în sprijinul credincioșilor.
Puteți citi paginile rețelei web Lăcașuri Ortodoxe în sistem gratuit privat, accesul fiind destinat EXCLUSIV abonaților prin email.