
Zagreb – Croatia: Biserica Catolică din Croaţia a acuzat mass-media locală, astăzi, joi 5 martie, de “publicitate făcută răului”, sub influenţa pieţei şi căutării profitului, încurajând delicvenţa şi ameninţând moralitatea societăţii.
Intr-o declaraţie, Biserica atacă “reducţionismul”, având în vedere în principal mass-media locală, remarcând situaţia actuală în care piaţa a devenit o normă, generatoare a tuturor „valorilor”.
“Cursa pentru profitul imediat al proprietarilor (media) şi a celor ce se ocupă cu publicitatea (…) are loc chiar sub ochii vizitatorilor, ca fiind ceva normal”, a spus “Consiliul din Croaţia”, cea mai înaltă autoritate a Bisericii Catolice din această ţară, unde aproape 90% din totalul estimat la 4.4 milioane de oameni, sunt catolici.
Potrivit Bisericii, această situaţie este “periculoasă pentru sănătatea mentală a societăţii”.
Această metodologie care, conform declaraţiilor Bisericii, afirmă că “toate serviciile publice sunt corupte şi că toţi oamenii de afaceri sunt hoţi”, nu luptă împotriva efectelor dăunătoare ale răului, ci mai degrabă la creşterea acestora.
Episcopii critică de asemenea, mass-media, pentru abundenţa imaginilor şi fotografiilor cu persoane criminale, precum şi a practicilor prin care sunt plătiţi oameni pentru vânarea unor „articole favorabile”.
Ei fac un apel la presă pentru ca aceasta să aibă în vedere, de acum, „o publicitate a binelui”.






Spre slava lui Dumnezeu, un proiect realizat şi administrat de Asociaţia Lăcaşuri Ortodoxe
