Justitia turca blocheaza din nou accesul elevilor religiosi in Universitate

Lacasuri Ortodoxe: din Ankara
Justitia turca blocheaza accesul elevilor religiosi in Universitate

Consiliul de Stat turc s-a pronuntat luni, 8 februarie 2010, impotriva unei reforme sustinute de catre guvernul miscarii islamiste care facilita accesul la universitate al celor ce studiau in liceele profesionale de educatie religioasa, a raportat agentia de stiri Anatolia.


Acest organism a blocat punerea in aplicare a masurii luate in decembrie 2009 de catre Consiliul invatamantului Superior (YOK), reducand astfel diferenta dintre coeficientii care se aplicau elevilor din invatamantul general si cei ai elevilor din invatamantul profesional religios, in ceea ce priveste accesul la universitate, a mai spus agentia.

Imam-hatip sunt institutii publice pregatitoare pentru profesiunea de Imam. Acestea sunt, uneori, acuzate de aparatorii sistemului laic turc ca ar fi o pepiniera a islamismului.

YOK decisese sa permita accesul elevilor din institutiile publice care formeaza imami, pentru mult timp refuzat de autoritatile pro-laice, in invatamantul superior. ?colile religioase numarau cateva mii de studenti.

Primul-ministru Recep Tayyip Erdogan, care conduce un partid majoritar, aparut din miscarea islamista, se aratase multumit de aceasta reforma.

YOK a fost reformat cu totul de catre partidul lui Erdogan si majoritatea membrilor sai, rectori de universitati, au fost numiti de catre presedintele Abdullah Gül, un vechi membru al Partidului Justitiei si Dezvoltarii (AKP), la putere.
Membrii care au respect fata de laicitate, acum sunt o minoritate.

©ALEX_Daniel Rotariu / publicat in Monitor Lacasuri Ortodoxe 4 /2010

Lăcașuri Ortodoxe
Din decembrie 2006, Ortodoxie, Tradiție și Meșteșug: informări, articole, dezbateri, traduceri, transmisiuni live. Organizație non-profit care inițiază proiecte în sprijinul credincioșilor.
Puteți citi paginile rețelei web Lăcașuri Ortodoxe în sistem gratuit privat, accesul fiind destinat EXCLUSIV abonaților prin email.