publicat în: Arhivă

STIRI | Prevenirea radicalizarii in scoli. Ghid pentru profesori, de identificare a elementelor extremiste

Un ghid împotriva jihadului, publicat de către consiliul de educație din Poitiers, în Franța, a stârnit noi controverse. Orasul celor 100 de biserici, cunoscut pentru lupta lui Charles Martel (foto) împotriva invadatorilor musulmani, a publicat documentul, sub titlul: “Prevenirea radicalizării în școli”.

Obiectivul a fost acela de a-i ajuta pe directori și profesori sa ii urmareasca pe elevii care ar putea adopta Islamul radical, in conditiile in care un număr de tineri francezi a părăsit deja țara, pentru a lupta alături de jihadiștii din Siria.

În documentul de 14 de pagini, realizat in Powerpoint, conform agentiei Ansa, sunt prezentate 7 “indicii clare individuale” ale radicalizării, inclusiv, “bărbile lungi netăiate” sau “pierderea în greutate, conectata la perioade de post alimentar”. Dar, partea cea mai controversată se referă la “modul” în care elevii ar putea sa fie atrasi in fundamentalism.

Sunt precizate modele tip: “Lancelot”, in “căutarea sacrificiului”; “Maica Tereza”, care pornește de la “cauze umanitare”, in dorinta de a apartine unui grup, de a lupta; și, în cele din urmă, modelul “Zeus”, cu setea dupa putere.

Imamul Moscheii din Poitiers, Boubaker El Hadj Amor, a avertizat vizavi de riscul pe care il prezinta documentul, prin aceasta “lista neagră a musulmanilor”. Multi, pe rețelele sociale, au criticat, de asemenea, “clișeele rasiste”.

Duminică, ministrul Educației, Najat Vallaud-Belkacem, a încercat să minimalizeze documentul, spunând că a fost o “inițiativa izolată” și că “ar putea fi îmbunătățită”, aminteste Ansa.