ESOcast 62: Trei planete descoperite intr-un roi de stele. (video) Geamanul Soarelui-

Proiectul ESOcast (vezi ARHIVA Lacasuri Ortodoxe) a prezentat in ultimele ore modul în care astronomii s-au folosit de “vanatorul de planete” HARPS-ESO din Chile (vezi ARHIVA Lacasuri Ortodoxe), împreună cu alte telescoape din întreaga lume, pentru a descoperi cele trei planete care orbiteaza stelele în roiul de stele Messier 67.

Deși mai mult de 1.000 de planete din afara Sistemului Solar sunt deja confirmate, doar o mână dintre ele au fost descoperite în roiurile stelare.

Remarcabil pentru una dintre aceste noi exoplanete este ca ea orbiteaza in jurul unei stele care pare a fi un geamăn solar rarisim – o stea care este aproape identica cu Soarele, din toate punctele de vedere (va recomandam materialul video pus la dispozitie de ralizatorii renumitului proiect stiintific, cu care continuam sa va tinem la curent de la debutul sau).