publicat în: Arhivă

Praznicul Întâmpinării Domnului, la Catedrala patriarhală

Ieri, 2 februarie a.c., cu ocazia praznicului Întâmpinării Domnului şi Mântuitorului nostru Iisus Hristos la Templul din Ierusalim, de către bătrânul Simeon şi Proorociţa Ana, Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, a săvârşit Sfânta Liturghie la Catedrala patriarhală din Bucureşti, în mijlocul soborului de preoţi şi diaconi, slujitori ai catedralei. Cu acest prilej, Patriarhul României a ţinut un cuvânt de învăţătură, desluşind tainele acestei sărbători. În cuvântul de învăţătură rostit după citirea Sfintei Evanghelii, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a subliniat importanţa teologică şi istorică a acestei sărbători, care ne arată că aşteptarea întru credinţă a drepţilor Vechiului Testament nu a rămas nerăsplătită. „Când dreptul Simeon a întâmpinat pe Hristos şi a luat în braţe pe Pruncul care este trimis de Dumnezeu să se Întrupeze, să se facă om şi să devină Mântuitorul lumii, atunci a simţit bucuria împlinirii făgăduinţelor făcute de Dumnezeu şi a simţit eliberare interioară, duhovnicească ca răsplată a aşteptării lui în rugăciune şi în preamărirea lui Dumnezeu”, a spus Patriarhul României.

Întâistătătorul Bisericii noastre a precizat, de asemenea, că această sărbătoare nu se referă doar la Taina Vechiului Testament şi la întâlnirea dreptului Simeon cu Mântuitorul lumii, ci ea trimite şi la modul şi locul unde noi Îl putem întâmpina în mod real pe Dumnezeu. „Biserica este locul în care întâmpinăm în modul cel mai intim pe Dumnezeu, pe Hristos. Când intrăm în biserică şi ne rugăm, deja noi chemăm prezenţa Lui prin rugăciunea în Duhul Sfânt”, a mai spus Patriarhul României.

La finalul Sfintei Liturghii, Preafericirea Sa a săvârşit slujba hirotesiei întru protosinghel pentru ieromonahii Ipolit, Teoctist şi Porfirie, arătând că „această promovare se justifică prin faptul că ei sunt slujitori permanenţi aici, la Catedrala patriarhală din Bucureşti, au râvnă deosebită pentru sfintele slujbe şi, în acelaşi timp, au pregătire teologică necesară pentru a învăţa poporul să păzească dreapta credinţă a Bisericii şi dreapta vieţuire, potrivit Sfintei Scripturi şi rânduielilor Bisericii noastre Ortodoxe.