Papa numeste un presedinte non-catolic pentru Academia Pontificala de Stiinte (laureatul premiului Nobel, Werner Arber)

Werner_Arber Lacasuri Ortodoxe: din Vatican

Papa Benedict al XVI-lea a numit un non-catolic, laureat al premiului Nobel, Werner Arber, un elvetian protestant, pe postul de presedinte al Academiei Pontificale de ?tiinte, a declarat sambata, 15 ianuarie 2011, Vaticanul, intr-un comunicat.

©Traducere si redactare pentru Lacasuri Ortodoxe: Bogdan Roman

Aceasta este o premiera in istoria acestei institutii fondata in 1603, conform agentiei de stiri frantuzesti religioase I. Media.

Arber, in varsta de 81 de ani, genetician si biolog molecular, este astfel succesorul italianului Nicola Cabibbo, care a murit in luna august 2010.

Cercetatorul elvetian, care preda la Biozentrum – Universitatea din Basel – a fost distins cu Premiul Nobel pentru Medicina in 1978, pentru descoperirea enzimei de restrictie – un mecanism de aparare impotriva agentilor infectiosi bacterieni – alaturi de americanii Hamilton O. Smith si Daniel Nathans.

El este membru al Academiei Pontificale inca din mai 1981 si participa la consilul sau administrativ.

in anii 1960, Arber a descoperit enzimele care pot reduce ADN-ul, suportul codului genetic, in locatii precise si in fragmente mai mici, asemanator cu "foarfecele moleculare".

Treizeci de premianti Nobel fac parte din Academia Pontificala de ?tiinte, mostenitoare a Academiei Lyunx, fondata de Printul Federico Cesi, promotor al telescopului lui Galileo.

Institutia este interesata atat in cercetarea stiintifica de baza cat si in probleme etice, inclusiv in problemele de mediu.

Cei 80 de oameni de stiinta din intreaga lume, care o compun, sunt numiti de Papa.

articol publicat in paginile scrise MONITOR Lacasuri Ortodoxe® nr. 51/2011