NASA descopera pe Ceres, pe langa pete stralucitoare, munti inexplicabil de inalti

(Foto credit: NASA/JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA)Sonda “Dawn” a NASA a surprins cateva fotografii uimitoare ale planetei pitici Ceres, care dezvaluie un munte inexplicabil de mare, în formă de piramidă, pe langa punctele misterioase luminoase descoperite anterior pe suprafața planetei.

Dawn a patruns pe prima sa orbita in jurul Ceres în luna martie a acestui an, iar cele mai recente imagini au fost surprinse de sonda, de pe o a doua orbita, de la o înălțime de 4400 km. Până în decembrie, sonda va coborâ la doar 360 km deasupra suprafeței solului.

Într-o imagine recenta, un munte – despre care NASA spune ca ar avea dimensiuni aproximative cu cele ale Mont Blanc, cel mai înalt vârf din Alpi – apare într-un peisaj de altfel aproape plat. Oamenii de stiinta nu au oferit încă o explicație pentru formarea acestuia.

Alte imagini oferă mai multe detalii ale petelor luminoase observate, anterior, în diferite locații de pe suprafata Ceres. In legatura cu aceste pete, cel putin până în prezent, cercetătorii sustin ca ar putea fi vorba despre resturi de gheață care ar fi lasat in urma formatiuni de sare ce reflecta lumina.

Dawn a fost lansata în septembrie 2007, pentru a începe o călătorie de 3 miliarde de kilometri in interiorul Sistemului Solar, cu intentia de a studia Ceres și Vesta, cele mai mari două corpuri existente în centura de asteroizi situată între Marte și Jupiter.