publicat în: Arhivă

Quantum Femto-Magnetism: grecii se folosesc de impulsuri laser in crearea de memorii de 1000 de ori mai rapide. Descoperire de exceptie

Oamenii de știință greci, de la Universitatea din Creta si Fundatia pentru Cercetare și Tehnologie Hellas, în colaborare cu oamenii de stiinta americani, de la Centrul de Cercetare Ames al NASA, au descoperit un nou mod de a crea magneți mici, cu ajutorul unor scurte impulsuri laser. Datorită cuantelor “jocurilor” de lumină, computerele și alte dispozitive ar putea deveni extrem de rapide, conform revistei Nature, citata de servciiul specializat in crearea de soft,ware web-siteuri si magazine on-line NetCreator [https://www.netcreator.ro] .

Descoperirea fenomenului, care este numit Quantum Femto-Magnetism, apartine Universitatii din Creta, profesorului de fizica Ilias Perakis și grupului său, în cooperare cu Laboratorul Ames, si fizicianului din Iowa State University, Jigang Wang, și echipa sale din Statele Unite ale Americii.

Noua cercetare deschide ușa crearii de dispozitive care ar putea funcționa, de acum, de 1.000 de ori mai rapid, cu viteze de memorie de cel puțin 10 terahertzi (1012 Hz), în loc de 10 gigahertzi (109 Hz), așa cum se întâmplă în prezent.

Cercetătorii au demonstrat experimental că o structură magnetică poate fi schimbata prin impulsuri ultra scurte de laser in quadrillioane de secundă (femtosecunda). Ei au observat o tranziție de la anti-feromagnetic la feromagnetic, in materialele magneto-rezistive, care sunt luate in calcul in alcatuirea memoriei RAM de generație viitoare, a hard disk-urilor si dispozitivelor logice. Ei au fost capabili sa magnetizeze un material, de 1000 de ori mai repede decât in cazul celor mai rapide memorii magnetice actuale.