Blogul sau Site-ul de Afaceri. Aportul la strategia de piata? 1. CERCETAREA

O adunare recenta, imaginata sub forma unui “ceai” international al celor implicati in partea de social-media, pare sa fi fost cea mai buna ocazie din ultimul timp in evidentierea unor metode prin care blogging-ul sa poata fi folosit ca parte a unei strategii de marketing, atat pentru in investitor mare cat si pentru unul particular. Intre participanti s-au numarat intreprinzatori diversi, directori de IMM-uri, patroni si specialisti in marketing si afaceri.

Cei prezenti au fost bucurosi de ocazie, reusind sa traseze o serie de reguli si linii directoare pe marginea acestui subiect, descoperind cateva puncte cheie pentru reusita in administrarea propriul blog, desigur, in combinația… de marketing. O vom lua pe rand cu aceste chei si “secrete”, valabile pentru toti, alcatuind un serial de articole, dedicate temei.

MUNCA de CERCETARE

Unul dintre cele mai importante aspecte la care trebuie sa reflectati înainte de a începe un blog/site de afaceri este cercetarea modului in care clienții dumneavoastră și publicul larg ar vrea sa va intalneasca pe piata, prin intermediul acestui blog.

De multe ori, pare foarte simpla pornirea: “Concurenta mea detine deja un blog propriu! Va trebui sa-mi fac si eu unul!”.

Dar, trebuie sa aveti in vedere ca o astfel de pornire, de la o astfel de motivatie, poate insemna doar inscrierea dumneavoastra la… un esec!

Uitati-va la baza dumneavoastra de date, la lista clientilor pe care ii aveti: sunt ei genul de prieteni care sa fie interesati de bloguri sau de site-uri? Au un PC? Detin un telefon mobil prin care sa fie mereu in legatura cu dumneavoastra? Sunt “analfabeti” in limbajul web sau in cel general specific unui PC?

Este foarte posibil ca un producator agricol sa nu aiba nevoie de un blog ca sa isi vanda graul, odata ce cumparatorii din fiecare an se afla de fapt in propriul lui sat, dar o afacere din industria hoteliera este clar ca trebuie sa aiba unul.

Adresați-vă clienților dumneavoastra! Intrebati-i, cu fiecare ocazie – asemeni unui sondaj, chiar daca putin mascat – daca ar fi interesati de blogul/site-ul dumneavoastra. Intrebati-i daca v-au vazut site-ul, daca l-au cautat sau daca navigheaza macar pe Internet. Puteti sa va folositi si de e-mail atunci cand ii intrebati., sau intrebati-i cand va intra in magazin, cand aveti contact direct cu ei etc.

Daca va veti pregati publicul, adica vizitatorii, inainte de a incepe blogul, atunci va vor creste sansele sa aveti un blog apreciat la modul decent.

VA URMA…

Autor articol: analist spatiu web Bogdan R. – echipa NETCreator

Lăcașuri Ortodoxe
Din decembrie 2006, Ortodoxie, Tradiție și Meșteșug: informări, articole, dezbateri, traduceri, transmisiuni live. Organizație non-profit care inițiază proiecte în sprijinul credincioșilor.
Puteți citi paginile rețelei web Lăcașuri Ortodoxe în sistem gratuit privat, accesul fiind destinat EXCLUSIV abonaților prin email.