Miros de bani cu aroma de tamaie – dar unde?

Scurta analiza economico-financiara pe seama… unui articol

(Spaga “sfanta” din biserica, copiii morti la botez)

Atacurile jurnalistilor la adresa Bisericii Ortodoxe Romane, la adresa credinciosilor dar si a clericilor acesteia, au ajuns deja un lucru obisnuit In presa romaneasca, desi locuim Intr-o tara majoritar ortodoxa.

Suntem prin propria alegere a neamului nostru, In majoritate, botezati ortodox, iar gradul de Incredere cel mai ridicat al populatiei ramane tot In Biserica, indiferent de eforturile unora de a distruge acest “record”, si totusi se mai gasesc unii ziaristi care sa alcatuiasca articole in care sa isi permita sa aprecieze credinciosii drept “complici” la “balciul” din Biserica Ortodoxa Romana, “perpetuand impostura preotilor”.

Desi evident deranjat de Ortodoxie, totusi, prin articolul publicat si semnat In data de 29 iulie 2010, redactorul publicatiei online Ziare.com, Mirel Anghel [https://www.ziare.com/social/romani/opinii-spaga-sfanta-din-biserica-copiii-morti-la-botez-1032240?utm_source=Newsletter__Ultimele_24h&utm_medium=&utm_campaign=newsletter_12942] , autor a Inca 39 de articole, Incearca sa tina lectii ortodocsilor – prezentati ca o masa ce nu este In stare sa-si dea seama singura de unele “realitati” (revelate acestuia pe cine stie ce cale) – placandu-le “sa se balaceasca” In “balciul” peste care “pastoresc” “asa-zisii <>” (nu stiu de ce expresia “balaceste” Imi sugereaza mai mult decat atat, facandu-ma sa ma duc cu gandul chiar catre… viata la tara).

Cu iz neo-protestant, vadit prin modul de abordare a subiectului (si prin sfaturile de a mai sta pe acasa, dat fiind pericolul de a ne “calca in picioare”, sau de a ne “ineca pruncii la botez” – printre “naravurile Ortodoxiei”), acesta Isi continua mai mult decat atat lectia de catehizare, fiind In mod egal preocupat atat de pacaleala pe care am putea-o trai urmandu-ne pastorii, cat si de obsesia acestui veac – banul:

“Suntem oameni “credinciosi”, dam spaga la cununia religioasa si la inmormantare, perpetuand impostura preotilor.”

“Mergem la preot cu buzunarul plin cand avem nevoie de el si ii sarutam mana in care i-am strecurat, subtil, teancul de bani.”

“Nu ne putem cununa religios daca nu scoatem din buzunar multe milioane.”

“Nu ne putem ingropa mortii daca nu ii multumim buzunarul popii cu teancul de bancnote.”

“Iar copilul trebuie bagat musai de cateva ori in apa, ca sa stie lumea pe ce da banii.”

Printr-o dezvoltata analiza economica de piata, dupa cum se observa, Mirel ne ofera In Incheierea articolului sau si garantia unor concluzii bine trase, pe scurt punctata astfel:

– esti satean: “scoti mai putin din buzunar”;

– esti baiat de cartier, dar marginas: “pretul salta putin”;

– ai relatii la Manastirea Casin din Bucuresti (nu stim de ce referirea e atat de directa): “pretul este pe masura”.

Bucuros probabil de publicarea articolului propriu, si bineInteles uitand sa le multumeasca crestinilor ortodocsi pentru faptul ca ei exista, macar pentru ca unii sa aiba despre ce scrie si In ce lovi, Mirel continua sa gandeasca pentru cei din jur si Ii avertizeaza in final, (culmea!) “parinteste”, despre neplacutul miros al banilor cu aroma de tamaie.

Intrebandu-ma, In mod firesc, initial, despre cum pot unii sesiza acest miros, Incat sa scrie astfel de articole, am aflat la o sumara verificare ca Ziare.com (pct 1 al.2) [https://www.ziare.com/termeni-si-conditii] este administrat de firma Active Soft (Portofoliu) [https://www.activesoft.ro/] , care este administrator… al siteului crestinortodox.ro (pct 1 si 2) [https://www.crestinortodox.ro/termeni-conditii/] , si am renuntat. Poate ca eu sunt, ca si altii de langa mine, naiv – dar pana la acest articol – Dvs ati mai simtit vreun astfel de miros?

Lăcașuri Ortodoxe
Din decembrie 2006, Ortodoxie, Tradiție și Meșteșug: informări, articole, dezbateri, traduceri, transmisiuni live. Organizație non-profit care inițiază proiecte în sprijinul credincioșilor.
Puteți citi paginile rețelei web Lăcașuri Ortodoxe în sistem gratuit privat, accesul fiind destinat EXCLUSIV abonaților prin email.