Wrestlingul in lumea credintei (unora!) sau – bunatatea la romani

Wrestlingul [https://ro.wikipedia.org/wiki/Wrestling] este un sport spectacol de origine americana, cunoscut In Statele Unite sub numele de pro wrestling (prescurtare pentru professional wrestling). In Romania, In anii ‘90 pentru definirea wrestlingului era folosit si termenul de catch (provenit de la expresia “catch as can”, care denumeste forma initiala de lupta din care se trage wrestlingul modern).

Wrestlingul este o disciplina Inrudita cu sporturile de contact. Daca In luptele greco-romane si In luptele libere, protagonistii sunt doi sportivi amatori al caror scop este acela de a prevala si a-si Invinge adversarul, In wrestling sunt implicati doi sau mai multi atleti a caror principala preocupare e aceea de a crea spectacol si de a mentine interesul publicului la cote ridcate, prin practicarea unei game vaste de tehnici si manevre spectaculoase. Aceasta disciplina este foarte populara In Statele Unite si Marea Britanie precum si In alte tari din Intreaga lume si cunoaste diferite stiluri : Japonia (Puroresu), Mexic (Lucha Libre), Canada, Germania sau Italia.

In prezent, In Romania transmisiunile de wrestling pot fi urmarite… oriunde.

1. De la lovituri directe sau indirecte, la placerea de a vedea omul (care poate ca a gresit – sau poate ca nu, doar Dumnezeu stie), batut mar…

“Cainta sau caterisire

Comitetul Director a Asociatiei Pentru Pastrarea si Promovarea Valorilor Culturale si Nationale ale Poporului Roman – ASTRADROM, intrunit in sedinta din 25 mai 2009, condamna gestul preotului Cristian Pomohaci de a face propaganda protestanta in sanul Bisericii Ortodoxe cu atat mai mult cu cat nu e la prima abatere de la canoanele si invatatura Bisericii.

Muzica populara face parte din folclorul si traditia neamului, un neam ce are la origini imbinarea dintre ortodoxie si romanism. Prin acest gest ,domnul Pomohaci tradeaza simtamintele neamului si a Bisericii transformand biserica satului intr-un loc de scenarii gratuite de tip sectar.

Ca preot, domnul Pomohaci, ar fi trebuit sa stie ca secta penticostala nu a adus niciun beneficiu istoriei si culturii romanesti, ci chiar dimpotriva, a contribuit intens la raspandirea unui mod de gandire scolastic si secularizant.

Propunem domnului Pomohaci sa isi ceara iertare public fata de enoriasi. In cazul in care nu se va cai, cerem autoritatilor bisericesti competente (mai exact comisiei de doctrina a Sinodului BOR) sa ia masurile necesare pentru indreptarea sa. Daca s-ar respecta canoanele, preotul Pomohaci, ar putea fi depus din treapta preotiei.“o cere: Ancuta Avram,

presedinte al asociatiei 25 mai 2009

2. Ospitalitatea la romani…

Stimata redactie,

Cu referire la vizita presupusului ierarh Olivian Bindiu la Petru Voda, as vrea sa aduc o marturie personala suplimentara, traita traumatizant in urma cu doua zile (scrisoarea a fost primita la redactia Lacasuri Ortodoxe, in dimineata de luni, 25.05.2009 n.n.).

“Petru Voda” nu este condusa de Parintele Justin Parvu!!!! Reputatia duhovnicului de la Petru Voda este pe cale de a fi distrusa de un grup de monahi din obste, cu grave probleme de adaptare, cu idei fixiste, elitisti si exclusivisti in cele ale credintei. Un psiholog ar putea completa lista, insa nefiind de specialitate, ma abtin de la astfel de remarci. Numele lor sunt Teodot (nume de mirean Marius Rogojina) si Filoteu Balan, a carui identitate monahala se reclama in elenismul ierusalimitean. Acesti doi vajnici “aparatori ai Ortodoxiei”, sub pretextul absentei Parintelui Justin din manastire, refuza accesul in biserica celor care, cred ei, nu apartin credintei ortodoxe. In ziua de Sambata, 23 mai 2009, unui preot ortodox din SUA i-a fost refuzat accesul in biserica manastirii pe care venise sa o viziteze si sa se inchine, pe motiv ca are fata de catolic. Cand insotitorul roman (cleric roman, care a avut acelasi tratament) a dorit sa vorbeasca cu Parintele Justin, care ar fi dat aceasta dispozitie, raspunsul a fost ca nu este in manastire ci “undeva pe aproape”. Nici iconomul nu era in manastire, nici al treilea ca importanta. Sigurii care pareau ca sunt in manastire erau Teodot “de la strana” si Filoteu, aparut de niciunde, la care s-au mai adaugat trei/patru monahi.

In argumentatia lor, nu au tinut seama de legitimatia de preot, de identitate sau argumentele rezonabile.

Cunostintele precare in materie de teologie ortodoxa a acestor tineri monahi, ignoranta si patima cu care au insistat ca cei doi clerici sa fie exclusi din spatiul manastiresc a condus la concluzii alarmante cuprivire la rostul acestui asezamant, ajuns un alt Turn de Veghere:

1. Comportamentul celor doi este tipic sectar, avand in vedere ca se considera detinatori ai monopolului adevarului pe care trebuie sa-l impuna altora prin orice mijloace;

2. Lipsa dragostei fata de om, pe motiv religios face imposibil un dialog. Totul este monolog de tipul Martorilor lui Jehova;

3. Ideile promovate sunt infratite cu cele pe care le regasim in propaganda Adventistilor de Ziua a Saptea;

4. Biserica este instrumentalizata si folosita pentru propagarea unor idei panicarde cu privire la A Doua Venire a Domnului; afisul de pe usa bisericii este departe de a trimite la rugaciune, pace si liniste sufleteasca in casa Domnului;

5. Reputatia Parintelui Justin este pusa sub semnul intrebarii, avand in vedere ca cei doi domni se substituie lui, promovandu-si fantasmele sub umbrela suferintelor traite de Parintele Justin in puscariile comuniste;

6. Discursul lor este vehement impotriva ierarhiei bisericesti, subminand in fata credinciosilor autoritatea Bisericii ca atare;

7. Tentatia nestapanita de a se interpune intre Hristos si credinciosii care vin la Dumnezeu, pe baza unor informatii aproximative, duce la decredibilizarea Ortodoxiei romanesti.

8. Textele din Sfanta Scriptura sunt manipulate si desprinse din context pentru a le sluji propriilor idei. Scriptura insasi este pusa in plan secund, dupa unele hotarari ale sinoadelor locale, precum cel de la Hieria.

V.I. Lenin, dorind sa decredibilizeze Biserica, a spus: “Nu mai atacati Biserica din afara. Asta ar intari-o. Infiltrati-va si compromiteti-o din interior!”.

Ceea ce se petrece in aceasta manastire este schismatic din punct de vedere jurisdictional, ignorant din punct de vedere teologic si sectar din punct de vedere social.

Daca un fost romano-catolic, devenit ortodox si hirotonit in Biserica Ortodoxa asemenea celui care “s-a nascut orb” dar in el trebuie sa se vada slava lui Dumnezeu”, primeste un astfel de tratament intr-o manastire ortodoxa romana, aceasta iseamna ucidere sufleteasca pentru el si un MARE DESERVICIU ADUS BISERICII LUI HRISTOS DIN ROMANIA, pe care monahul Teodot l-a eliminat din ecuatie afirmand textual: “Eu nu permit unui catolic sa intre in biserica MEA!”.

Motivul pentru care va scriu este nu de a incrimina, ci de a ajuta credinciosii sa aiba mare grija cu cine discuta la Petru Voda, pentru ce se duc la Petru Voda si cum trebuie sa distinga intre credinta si fantasmele unor persoane care nu fac cinste hainei monahale. (Pr. Dan Sandu)

3. Din ciclul: nu stiu despre mine, dar stiu sigur despre altii…

Un jurnalist, al carui blog original nu se mai stie care este [https://c-tarziu.blogspot.com/2009/05/precizare-pentru-cei-cu-mintea-oarba.html] (totusi l-am observat fiindca cineva are grija permanent sa se intre dinspre el spre noi), isi permite sa afirme, [https://www.c-tarziu.blogspot.com/] fara probleme, socandu-ne:

“?i, dupa faptele sale, constat ca PF Daniel crede In:

– puterea banului

– puterea Inaltilor functionari ai statului

– puterea presei

– necesitatea aggiornamento-ului BOR

– dreptul sau de viata si de moarte In Biserica – de unde, un comportament de stapIn”

Si, plangerea acestuia, totusi continua:

“In opinia mea, SS Daniel nu crede In:

– libertatea de expresie

– rolul mirenilor In Biserica

– sobornicitatea din Biserica

In fata acestui tablou, ajung sa ma Intreb daca patriarhul Daniel crede In Dumnezeu.” (se intreaba, apoteotic, tot autorul!)

Intrerupem… (loviturile in Biserica si Ierarhii sai, devin prea dure)

Trebuie sa ne cerem scuze, timpul nu ne permite sa publicam toate articolele care demonstreaza astfel de “atitudini dure”, aparute intr-o saptamana (mai ales ca, urmarind semnele, vedeti cum frecventa loviturilor se indesea), asa incat ne multumim cu o incheiere – reamintire video [https://lacasuriortodoxe.ro/stiri/17085-acte-de-cruzime-in-fata-icoanelor-in-urma-unor-violente-inregistrate-impotriva-toxicomanilor-biserica-ortodoxa-din-serbia-isi-inchide-propriul-centru-de-reabilitare.html] , care pe unii poate ca i-a ingrozit dar care, pe noi, cei de la Lacasuri Ortodoxe, ne-a facut sincer sa ne indoim (sper sa fi fost atenta si Biserica sarba): s-ar parea ca a fost regizat totul si filmat (cu camera destul de stabila, profesionist!) incat sa continue la fel de profesinist si la nivel international, in ochii lumii secularizate, competitia de WRESTLING!!!.

Reluam: Daca In luptele greco-romane si In luptele libere, protagonistii sunt doi sportivi amatori a caror scop este acela de a prevala si a-si Invinge adversarul, In wrestling sunt implicati doi sau mai multi atleti a caror principala preocupare e aceea de a crea spectacol si de a mentine interesul publicului la cote ridcate prin practicarea unei game vaste de tehnici si manevre spectaculoase…. Sau, cum spunea Lenin: “Nu mai atacati Biserica din afara. Asta ar intari-o. Infiltrati-va si compromiteti-o din interior!”. Si, fara sa vrei, iti vine in cap o analiza deosebit de bine facuta, din care am ales sa citam cateva cuvinte de bun simt (iar cei ce doresc o pot rasfoi in intregime, dand click pe bannerul de mai jos):

“Bunul simt este o masura a bunei cresteri, a bunei cuviinte, a respectului pentru cei din jur. Este o mostenire de la Dumnezeu si de la parintii care ne-au facut oameni, deprinzandu-ne sa actionam in conformitate cu niste norme pe care si ei, la randul lor, au fost invatati sa le respecte.

Bunul simt este o valoroasa calitate umana, care in mod cert, nu este impartita in mod egal.

Limita bunului simt ne obliga sa nu devenim ridicoli, insensibili, vulgari verbal si fizic, lipsiti de respect, sa nu ne pierdem simtul masurii, simtul realitatii si judecata dreapta.”

“Bunul-simt este singurul simt care, In loc de senzatii, furnizeaza sentimente, ba Inca cele mai Inalte si deopotriva elementare sentimente.”

Si, ne ajuta sa intelegem mai exact, extraordinar de bine alcatuit, incantator, toata aceasta fenomenologie, Horia-Vicentiu Patrascu: (merita savurata! dati click aici, pe banner sau oriunde – oricum nu prea pare sa mai conteze). [https://lacasuriortodoxe.ro/stiri/17044-fenomenologia-nesimţirii-reflecţii-pe-marginea-unui-ghid-de-horia-vicenţiu-pătraşcu-fragmente.html]

Lăcașuri Ortodoxe
Din decembrie 2006, Ortodoxie, Tradiție și Meșteșug: informări, articole, dezbateri, traduceri, transmisiuni live. Organizație non-profit care inițiază proiecte în sprijinul credincioșilor.
Puteți citi paginile rețelei web Lăcașuri Ortodoxe în sistem gratuit privat, accesul fiind destinat EXCLUSIV abonaților prin email.