Publicat pe 31.07.2008

Stiri (2) Lacasuri Ortodoxe 31 iulie (cuptor) 2008

 

Pentru intoarcere pe pagina precedenta de stiri, a zilei 31.07.2008, dati click

aici: SUNETUL de fond se corecteaza din player-ul aflat in partea cea mai de jos a paginii.

 

Expoziţie, cu ocazia praznicului “Adormirii Maicii

Domnului”

 

Pe data de 4 august, de la orele 16.00, în holul Bibliotecii Judeţene “Octavian Goga” din Cluj, în organizarea

Centrului Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale, a Bibliotecii Judeţene “Octavian Goga” din Cluj şi a Mânăstirii “Adormirea Maicii Domnului” de la Nicula, va fi

vernisată o expoziţie de icoane realizate în cadrul Şcolii de la Nicula, cunoscută în întreaga ţară.

 

Vor expune pictorii atelierului Mânăstirii Nicula, pictorii comunităţii locale şi elevii şcolii generale din

Nicula.

 

La Mangalia şi în staţiunile de pe litoral, cortegiile funerare vor fi interzise

 

Primarul Mangaliei, Mihai Claudiu Tusac, a

emis o dispoziţie ce va fi supusă dezbaterii publice pe 1 august, la sediul primăriei, prin care va fi interzisă deplasarea cortegiilor funerare prin oraş şi prin staţiunile sudice, în

perioada 1 mai – 15 septembrie.

 

Motivele pe care se

bazează dispoziţia, sunt: disconfortul creat de convoaie turiştilor şi potenţialul pericol pe care traficul intens din zonă îl reprezintă pentru participanţii la înmormântare.

 

Cei care insistă să-şi

poarte spre locul de veci ruda trecută la domnul, în convoi, după obiceiul locului, trebuie să aleagă o rută ocolitoare, care să evite zona turistică şi de trafic auto intens. În plus,

decizia include şi un ajutor de înmormântare de 300 lei pentru familiile nevoiaşe, sau varianta sicriu şi cruce din partea primăriei.

 

Investigatorii din Rusia neaga posibilitatea existentei unui “ritual religios” in uciderea membrilor familiei Tarului Nicolae al II

–lea

 

Un investigator din Rusia, oficial al Biroului de Procuratura Generala, Vladimir Soloviov, care a fost investigat asasinarea familiei

imparatului Nicolae al II-lea, inca din anul 1993, nu este de acord cu posibilitatea unui ritual de sacrificiu.

“Investigatorii au studiat circumstanţele, naţionalitatea şi cariera ucigasilor. De fapt, au studiat toate posibilitatile existente,

in functie de dovezi. Nu a existat nicio dovadă a unui ritual de sacrificiu”, a spus el Interfax.

“Ritualul de sacrificiu a fost una dintre cele mai “la modă” teorii referitoare la uciderea membrilor familiei regale. Cu toate

acestea, a fost o crima politica, nu un sacrificiu uman”, a spus detectivul.

“În opinia mea, teoria lui Sokolov si Diterix, care crede că familia regală a fost executata, luata de Ganina Yama şi incinerata, este

cea mai probabila”, a spus el.

Detectivul Nikolai Sokolov a investigat asasinarea familiei regale, în 1919-1924 şi a editat o carte. Ancheta a fost supravegheata de

către Lt. Gen. Mihail Diterix.

Omorul ritualic este o teorie ce da vina pe ‘iudeo-masoni “(evrei masonici). Aceasta teorie susţine că un număr de semne ale Cabalei

au fost pictate pe peretii camerei in care ar fi fost ucisi membrii familiei, demonstrand ca a fost un ritual de sacrificiu

uman.(Interfax)

 

Patriarhul din Alexandria viziteaza Georgia

 

Patriarhul Alexandriei si al intregii Africi, Teodor, se va afla intr-o vizita in Georgia, incepand din 29

iulie pana pe 11 august. În timpul şederii sale în această ţară, Patriarhul Teodor va lua parte la Adunarea Nationala, unde se va întâlni cu autorităţile civile ale ţării, precum şi cu

reprezentanţii diplomatici.

 

Pe 2 august, acesta va oficia, alaturi de Patriarhul Ilie al Georgiei,

în Catedrala Sfânta Treime din Tbilisi, o slujba cu ocazia sarbatorii onomastice a Patriarhului georgian.

(trad. Romfea.gr)

 

Interviu cu Marius Lazurca, cel mai tinar

ambasador la Vatican

 

Diplomatia romaneasca are o imagine destul de controversata.

Totusi, in ultimii ani, cu discretie si stil, o noua generatie de tineri diplomati incepe sa reprezinte interesele Romaniei peste hotare. Printre cei mai tineri este si Marius Lazurca,

mezinul corpului diplomatic de la Vatican, recunoscut ca fiind unul dintre cele mai solicitante din lume. Despre problemele parohiilor ortodoxe din Italia, despre drumul unui student

roman catre titulatura de Excelenta si cateva amanunte din culisele vietii unui ambasador la Vatican, veti putea citi in interviul Hotview.

“Nu m-am nascut, precum Athena, din teasta lui Zeus”Vlad Mixich: Care este povestea sorbonardului roman care de la a lipi afise pentru “conferintele

Microsoft” ajunge la titulatura de Excelenta? Trece acest drum prin triada vulgara: pile, cunostinte, relatii, sau sunteti un exemplu reusit al tanarului competent reintors in Romania si

valorificat de administratie? Marius Lazurca s-a nascut in 1971 la Timisoara si este tatal a

cinci copii. In 1994 a obtinut o licenta in literatura comparata la Sorbona, iar din 2003 este doctor in istorie-antropologie la aceasi prestigioasa universitate pariziana. Este in

acelasi timp licentiat in litere al Universitatii de Vest din Timisoara. Din 2007 este ambasadorul Romaniei pe langa Sfantul Scaun si pe langa Ordinul Militar Suveran de Malta.

Marius Lazurca este autorul mai multor carti de specialitate si in acelasi timp un traducator consacrat. Timp de cinci ani a fost directorul Centrului Cultural Judetean Arad.

Este in continuare director de programe la Fundatia “A treia Europa” din Timisoara, si cadru didactic al Universitatii de Vest din Timisoara.

A fost elev al Ecole Normale Superieure, fellow al Open Society Institute si este alumnus al New Europe College, Bucuresti. Marius Lazurca: Episodul diplomatic e parte din ”povestea sorbonardului roman”, ca si celelalte secvente.

Ma refer aici la conferintele Microsoft si la Centrul Cultural Judetean Arad. Am sentimentul ca ma provocati sa spun aceasta poveste si raspund cu placere invitatiei. Mi-am

inceput viata profesionala, dupa Sorbona intr-adevar, la Universitatea din Timisoara, ca asistent la Litere. Am fost invitat sa devin cadru universitar din ultimii ani ai studiilor

universitare timisorene, ceea ce, nu va ascund, a simplificat foarte mult dilemele intoarcerii in tara.

Nu as face din decizia de a ma intoarce un episod eroic, fiindca nici nu a fost: l-as defini mai curand ca pe un efect al optiunii profesionale celei mai simple, aceea de a

continua intr-un mediu cunoscut, caruia aveam sentimentul ca ii pot livra o oarecare valoare adaugata. Am lucrat mai bine de 4 ani la Universitate, dupa care, la invitatia unui prieten

care se intampla sa fie vicepresedinte al Consiliului Judetean Arad, am decis sa candidez la sefia nou-infiintatului Centru Cultural Judetean Arad… Pentru continuare, dati click aici.

 

Patriarhia de la Moscova cauta sa găseasca noi

forme de participare a Rusiei la viata Uniunii Europene

 

Biserica rusă cauta să găsească noi forme sau sa schimbe

dupa caz formele proprii existente, de integrare in viata Uniunii Europene.

 

“Ar fi o greşeală ca cineva sa se gândească la faptul că moldovenii, bielorusii, ruşii sau ucrainienii nu sunt europeni doar pentru că

aceştia trăiesc în afara Uniunii Europene” a spus responsabilul pe problema relatiei Bisericii cu societatea – secretar al Patriarhiei Moscovei, in Departamentul pentru Relaţii Externe al Bisericii, pr. Yury Ryabykh – la sesiunea ce a avut loc în cadrul dialogului dintre Biserica Rusă şi

Partidului Popular European.(Kiev, iulie 2008).

“Pare important sa găsim noi cadre instituţionale pentru unitate pan-europeana sau sa reformam organizatiile deja existente.”

Preotul a observat că unii participanţi la conferinţă au vorbit despre posibila aderare la

Uniunea Europeana, in viitor, in calitate de membru, a Bielorusiei, Ucrainei, Moldovei şi Rusiei.

“De ce nu este menţionată Rusia mai des şi nici posibilitatea ca aceasta sa fie membra în această alianţă? De ce Europa naste poziţii

anti-rusesti şi Rusia este lipsita de acest vector?”.

El a subliniat că, Rusia “a contribuit activ la crearea civilizaţiei europene.”

“Astăzi Europa se extinde, printr-un proces de unificare. Razboiul Rece a incetat si este foarte important ca toate naţiunile europene

să participe la procesele de unificare pentru a evita trasarea unor noi linii despartitoare”, a subliniat reprezentantul Patriarhiei.

(Interfax)

 

Drama calugarilor de la Manastirea Sihastru

 

In noaptea de 6 aprilie 1955,

calugarii de la Manastirea Sihastru au fost arestati de trupele Ministerului de Interne. 16 dintre acestia fusesera caterisiti in aprilie 1954 de Episcopul Antim Angelescu la

ordinul Securitatii. In locul monahilor intemnitati au fost aduse monahii conduse de o stareta cu grad de locotenent de Securitate, patru ani mai tirziu. In 1959, dupa acest model,

au fost desfiintate majoritatea manastirilor din Romania. In Vrancea a ramas deschisa pina in 1989 doar Manastirea Sihastru, devenita un fel de «cuibusor de nebunii» pentru noii

carieristi ai bisericii. “Ziarul de Vrancea” va ofera in premiera povestea inceputului calvarului monahismului romanesc.

 

La doua decenii de la caderea comunismului, nimeni nu a indraznit sa scrie povestea dramei monahilor de la Manastirea Sihastru –

Ploscuteni, trimisi in inchisoare in aprilie 1955, cu binecuvintarea Episcopului Buzaului Antim Angelescu si incuviintarea oficiala a Sfintului Sinod al BOR. Sprijinul moral dat de

calugarii de la Sihastru preotului monah Ioan Iovan si monahiilor de la Vladimiresti a dus la trimiterea la ocna, in 1955, a 35 din cei 46 de monahi de la Sihastru. Ceilalti 11, pentru ca

nu s-au opus Episcopiei si Securitatii, nu au fost trimisi la ocna si au facut cariera in Biserica, ajungind stareti, exarhi, unul chiar episcop la Tomis. Prin lichidarea Manastirii

Sihastru si transformarea acesteia intr-un laborator experimental de catre Securitate a debutat, neoficial, lichidarea monahismului romanesc, care a culminat cu decretul 410 din 1959,

cind majoritatea manastirilor din Romania au fost inchise. La jumatate de secol de la calvarul monahilor sihastri, am descoperit o parte din acesti batrini prin diferite manastiri din

tara sau pe la familiile lor din judet. Unii sint inca duhovnici la asezaminte monahale din Olt, Arges, Galati si Cluj, altii au trecut deja la Domnul. Ultimul plecat din trupa de martiri

a sihastrilor a fost calugarul Nichifor Dimofte din Vadu Rosca. Neputincios, tintuit la pat de bolile capatate in puscarii, monahul a fost ucis de apele viscoase ale Siretului pe 10 iulie

2005. Pentru ca drama monahilor de la Sihastru a fost ascunsa de Biserica pina in zilele noastre si continua sa fie tinuta sub obroc, din ratiuni lesne de inteles, “Ziarul de Vrancea” va

ofera in premiera absoluta povestea cutremuratoare a inceputului calvarului monahismului romanesc.

Marsul calugarilor impotriva Securitatii O imagine rupta dintr-un film

suprarealist s-a petrecut pe malul Siretului, intr-o noapte frumoasa de primavara, in martie 1954. Deoarece trupele Militiei si ale Securitatii Poporului impresurasera Manastirea

Vladimiresti, 35 de monahi vrinceni de la Sihastru au plecat intr-un mars donquijotesc pentru a sprijini moral cele 300 de monahii si pe duhovnicul Ioan Iovan. “Eram frate de manastire.

Venisem de vreo trei ani la Sihastru si nu eram inca monah. Incepuse la Vladimiresti sa vie Militia in jurul manastirii si nu mai lasa lumea sa intre. La sfatul celor care conduceau

manastirea, Nectarie, Simion si Teoctist, am pornit sara de la Sihastru, pe jos, pe cimpuri, prin sate, cu luminari in miini si icoane, sa mergem la Vladimiresti, crezind ca-i speriem pe

militieni. Pe drum, parintelui Justinian i s-a facut rau si cum eram mai tinar m-au lasat sa vin cu el pe urma lor. Dimineata, calugarii au ajuns la manastire, au intrat in biserica, dar

i-a arestat la iesire. Cind am ajuns cu Visarion ne-a arestat si pe noi. Numai cei care erau plecati la Seminar nu au fost arestati”, ne-a povestit ieromonahul Artemie Popa despre

inceputul dramei sihastrilor de la Sihastru. Dupa citeva zile au fost eliberati si s-au intors la manastire. Pentru continuare, dati click aici.

 

“Angels and Demons”, continuarea filmului

“Codul lui Da Vinci”

 

Anunţam într-o ştire de luna trecută că Biserica Catolică le-a

interzis producătorilor filmului “Angels an Demons” să filmeze la Vatican sau în bisericile din Roma.

 

Telegraph.co.uk, anunţă că echipa de producţie a filmului a decis să construiască o replică a Vaticanului la Los Angeles sperând că

publicul nu va face diferenţa dintre real şi fals, iar pentru scene din interiorul Vaticanului, a fost aleasă locaţia fostului palat regal de la Caserta, lângă

Napoli.

 

Expoziţie la Oradea – Proiectul viitorului Muzeu al Ţării

Crişurilor

 

Miercuri, conducerea Muzeului Ţării Crişurilor a făcut public un comunicat, în care se stipulază că orădenii care doresc să îşi exprime părerile cu privire la proiectul noului sediu al instituţiei muzeale, pot să o facă în caietul pus la dispoziţia

publicului, în cadrul expoziţiei deschise în acest scop.

 

Expoziţia cuprinde toate planurile detaliate pentru noul sediu al Muzeului Ţării Crişurilor, fiind prezentate în

amănunt birourile, laboratoarele, depozitele, tezaurul, lapidariul (în care se vor păstra statui), vivariul (pentru creşterea animalelor mici), biblioteca şi sala festivă. Pot fi

urmărite imagini virtuale cu expunerile permanente de la fiecare secţie a Muzeului: Ştiinţele Naturii, Arheologie, Istorie, Etnografie,

Artă.

 

Expoziţia poate fi vizitată zilnic între orele 9.30 şi 16.00.

 

Patriarhia Moscovei afirma ca situatia

crestinismului existent astazi in Europa se compara cu cea a crestinismului existent in URSS, in Epoca ateismului militant

 

Patriarhia de la Moscova

este preocupată de situaţia actuală a creştinismului şi moralităţii din Europa.

“Politica sovietica ateista a pus în aplicare, în ţările noastre, un plan care a urmarit reducerea influentei religiei asupra

societăţii, restrângându-i activitatea doar la slujbe si servicii sociale venite in sprijinul cetăţenilor defavorizaţi,” a declarat la Kiev, intr-o conferinţă unde au participat membri ai

Bisericii Ruse şi ai Partidului Popular European. pr. Gheorghi Ryabykh – responsabil pe problema relatiei Bisericii cu societatea – secretar al Patriarhiei Moscovei, in Departamentul

pentru Relaţii Externe al Bisericii.

Potrivit lui, crestinii ortodocsi din tarile Europei de Vest sunt absorbiti, in prezent, de “un secularism agresiv, asemanator cu

acelasi spirit sovietic vis-avis de domeniul religios.”

“Sfera publica promovează adesea, in mod intentionat, o imagine pervertita si lipsita de atracticvitate a crestinismului.Unii

credincioşi din vest vorbesc serios de “Christianophobie”. Au facut chiar si un site web pentru a înregistra astfel de incidente”, a remarcat

preotul.

El a subliniat faptul că spatiul public este mai deschis “filmelor si materialelor anti-crestine”.

“Ne doare pe cei din Europa de Est, unde construim noi biserici să auzim că bisericile creştine din Occident sunt vândute sau

închiriate în scopuri comerciale. Unele oraşe europene iau in considerare posibilitatea de a transfera bisericile creştine altor comunităţi religioase”.

El a spus în continuare ca “un val de luptă se observa împotriva simbolurilor crestine, in locurile publice, ca de exemplu,

eliminarea crucilor si a bradului de Crăciun, din şcoli,” iar liderii mari ai statelor ii felicita pe cetateni ca si cand Craciunul ar fi o

sarbatoare de sezon.

Biserica Rusa oficială atrage atentia asupra acestui “relativism moral” obisnuit in statele europene.

“Cultura europeana promoveaza o societate de consum, relaţiile unisexuale, atitudinea usuratica fata de avort şi droguri. La nivel

politic, este dificil să se aibă în vedere toleranţa morala atata timp cat sunt violate drepturile minorităţilor naţionale din unele regiuni ale Uniunii Europene şi laudate diferite

tipuri de fascism”, a mai spus preotul.

In plus, el consideră că aceasta “abatere de la normele morale” a facut sa se ajunga la “lipsa de respect a unor state fata de

mostenirea Ortodoxa Sarba, ori fata de situatia oamenilor din Kosovo.”

“Crestinii ortodocsi vad astfel, cum apare, astazi, o noua ideologie dogmatica, într-o variantă liberală. S-a schimbat ostilitatea

comunista, cu alte “valori”” a spus reprezentantul Bisericii Ruse.

Radio Praga.

 

REPUBLICA CEHĂ va discuta cat de curand legalizarea eutanasiei

 

Pentru prima data, Parlamentul Republicii Cehe, va purta discutii la toamna, pe seama unui proiect de lege privind legalizarea

eutanasiei, raporteaza “Gènéthique” publicatie a Fundaţiei Jerome Lejeune.

Propus de Partidului Liberal Reformist (Lira), acest proiect de lege autorizează “stingerea din viata asistata medical” prin

administrarea unei otrăvi sau a unei alte interventii medicale, la pacienţii ce suferă de boli cu evolutie ireversibila, la cerere. Textul precizează că cererea pacientului trebuie să fie

confirmata prin acordul a doi medici si a unei comisii speciale.

Pentru ministrul ceh al Drepturilor Omului, Dzamila Stehlikova, “existenţa unei astfel de legi(…) reprezinta o negare a dreptului fundamental al omului, dreptul la viaţă”.

 

Sase ani de la recunoaşerea Mitropoliei Basarabiei de către autorităţile de stat ale Republicii

 

Ieri, s-au împlinit 6 ani de la recunoaşerea

Mitropoliei Basarabiei de către autorităţile de stat ale Republicii Moldova.

 

Mitropolia Basarabiei a fost reactivată la 14 septembrie 1992,

din dorinţa clericilor şi credincioşilor ortodocşi români ai Republicii Moldova, dar a fost considerată în afara legii şi supusă unor sistematice persecuţii.

 

Moldovenii au dat statul în judecată la Curtea Europeană a

Drepturilor Omului şi, ca urmare a deciziei acestei curţi, din data de 13.12.2001, Statul a fost obigat să emită ordinul 1651 din 30 iulie

2002, prin care Mitropolia era înregistrată, legal, la Serviciul de Stat pentru Problemele Cultelor, urmând ca din 2004, Curtea Supremă de Justiţie a Republicii Moldova să recunoască

Mitropolia Basarabiei drept succesoare canonică, spirituală şi istorică a Mitropoliei Basarabiei care a funcţionat până în anul 1944.

Conform Biroului de presă al Mitropoliei Basarabiei, aceasta „cuprinde patru eparhii istorice sufragane, recunoscute de către

autorităţile Republicii Moldova. Din 1995 are rangul superior de Exarhat al Plaiurilor cu drept de Jurisdicţie extrateritorială.

 

Cu ocazia împlinirii a 6 ani de la intrare în legalitate a

Mitropoliei Basarabiei, Înalt Preasfinţitul Petru Păduraru, Arhiepiscop al Chişinăului, Mitropolit al Basarabiei şi Exarh al Plaiurilor, a oficiat un Te Deum la Paraclisul Mitropolitan

“Sfântul Ioan Teologul” din Chişinău, după care a depus un buchet de flori la monumentul Binecredinciosului Voievod Ştefan cel Mare şi Sfânt, canonizat de către Biserica Otodoxă Română în

acelaşi an cu reactivarea Mitropoliei Basarabiei.”

 

Comunicat de presa – Tabara Internationala de

Creatie Plastica Mraconia-Dubova

 

Fundatia Rubin a lansat ieri, cea de-a 27-a editie a

Taberei Internationale de Creatie Plastica Mraconia-Dubova, in cadrul unei conferinte de presa organizata pe terasa Papillon Cafe din Timisoara.

Tabăra Internaţională Mraconia-Dubova, ediţia 27, este organizată în acest an de către Fundaţia Rubin cu sprijinul Consiliului

Judeţean Timiş, a Casei de Cultură Theodor Costescu Drobeta Turnu Severin, Primăriei Dubova şi a numeroşilor sponsori care susţin acest eveniment.

Tabăra de creaţie plastică „Mraconia-Dubova” 2008 este organizată cu scopul de a menţine o platformă multiculturală pentru schimbul de experienţe între artişti din şapte ţări (România,

Ungaria, Serbia, Macedonia, Ucraina, Polonia, Portugalia), pentru a contribui la integrarea în circuitul artistic a tinerilor artişti timişoreni şi la dezvoltarea lor

profesională/personală.

Pentru amanunte, dati click aici:

 

Fereastra deschisa: Mantuitorul, secolul

XIV

 

Nefirescul devenit firesc…

 

La Sfântul Doctor fără de Arginți Pantelimon Unul dintre Sfinții iubiți și cunoscuți ai țării, Sfântul Pantelimon,

cu Sfinte Moaște în multe biserici și mânăstiri de la noi, este sărbătorit pe 27 iulie, ca Mucenic și Doctor fără de Arginți. Un Sfânt martirizat de tânăr, neînfricat și făcător de

minuni, gata să sară în ajutor oricând! Rugându-ne cu bucurie și nădejde acestui Sfânt, trăitor în secolele III

– IV d. Hr., ale cărui moaște nu au fost lăsate de Dumnezeu să ardă în foc, ne ducem cu gândul, de asemenea, la locul unde se păstrează până astăzi capul său sfințit, și anume la

mânăstirea Sfântul Pantelimon din Muntele Athos, loc renumit odinioară, pentru mulțimea viețuitorilor, împuținați astăzi… (ceea ce nu știrbește cu nimic renumele mânăstirii, mai ales ca

la Dumnezeu nu contează numărul, ci adâncimea trăirii duhovnicești)

 

Acolo, la mânăstirea din Muntele Maicii Domnului, se află și alte odoare sfinte, între care noi amintim, dornici să

evidențiem minuni ale Proniei, capul Cuviosului Siluan Athonitul (trecut la cele veșnice la 24 septembrie 1938, după 46 ani de nevoință în această mânăstire).

 

Iată cum, în mod tainic, se întâlnesc: un Mucenic înflăcărat de dragostea lui Hristos, care vindecă oamenii, fiind

el însuși vas ales al milei lui Dumnezeu, ce curge spre neputincioși, și un Cuvios, altfel înflăcărat de aceeași dragoste, care se roagă cu lacrimi pentru întreaga lume, dorindu-i să

cunoască mângâierea harului! Întâmplare? Nicidecum. La Dumnezeu, cele ce par diferite, se unesc, conlucrează și arată puterea Lui fără hotar.

 

De aceea, vom prezenta la sărbătoarea Sfântului Pantelimon câteva din cuvintele scrise, cu smerenie adâncă, de

Cuviosul Siluan:

 

În starea plânsului profund pentru păcatele noastre, într-un chip minunat, înlăuntrul nostru se primește lucrarea

lui Dumnezeu, care ca un Tată ne îmbrățișează strâns în Iubirea Lui. Acest Duh subțire nu-L putem simți datorită propriilor eforturi. Când El pleacă de la noi, din nou ne afundăm în

întunericul morții; noi îl căutam, dar El, care toate le umple, pare să se fi retras în depărtari neajunse. La începutul pocăinței precumpănește amărăciunea dar, îndată după aceasta,

vedem că în noi pătrunde energia unei vieți noi, care produce în noi o minunată schimbare a minții. Însăși mișcarea de pocăință se înfățișează ca o descoperire a Dumnezeului iubirii. În

fața duhului nostru se conturează tot mai lămurit chipul preafrumos și de nedescris al Omului cel dintâi zidit. Contemplând această frumusețe, începem să ne dăm seama ce teribilă

desfigurare a suferit în noi ideea primordială a Creatorului. Lumina care de la Tatăl purcede ne dă “cunoștința slavei lui Dumnezeu pe fața lui Iisus Hristos” (II Cor. 4, 6). („Între

iadul deznădejdii și raiul smereniei”)

 

În duh de pocăință, văzându-ne păcatele și neputințele, ne rugăm acum Sfântului Pantelimon, ca să ne ajute și pe

noi, nevrednicii și pătimașii, pentru a ajunge la acest Chip al Omului cel dintâi zidit, re-creat în Hristos. Dar nu putem cu propriile cuvinte să ne rugăm, pentru că nu știm cum să

cerem… De aceea, căutăm rugăciune potrivită… și o aflăm:

 

Rugăciunea Preasfinţitului Eremei (schimnicul) către Sfântul Mare Mucenic Pantelimon

 

O, Mare Mucenice Mucenice şi Tămăduitorule Pantelimon! Roagă-te lui Dumnezeu pentru noi şi nu lăsa să rămână în noi

bolile trupeşti şi sufleteşti de care suferim. Vindecă bolile pricinuite de patimile şi păcatele noastre.

 

Bolnavi suntem noi de lene, de slăbiciune trupească şi sufletească – tămăduieşte-ne pe noi, Sfinte

Pantelimon.

 

Bolnavi suntem noi de dorinţe şi împătimire de lucrurile trecătoare pământeşti – tămăduieşte-ne pe noi, Sfinte

Pantelimon.

 

Bolnavi suntem, o Sfinte Pantelimon …

 

Bolnavi suntem noi de uitare pentru lucrarea mântuirii, pentru păcatele, neputinţele şi pentru datoriile noastre –

tămăduieşte-ne pe noi, Sfinte Pantelimon.

 

Bolnavi suntem noi de ţinerea în mintea noastră a răului, de mânie, de ură, de tulburare – tămăduieşte-ne pe noi,

Sfinte Pantelimon.

 

O, Tămăduitorule al Sfântului Athos şi al întregii lumi! Bolnavi suntem noi de invidie, mândrie, îngâmfare,

preamărire, de rând cu nemernicia şi netrebnicia noastră – tămăduieşte-ne pe noi, Sfinte Pantelimon.

 

Bolnavi suntem noi de multele şi feluritele căderi în poftele trupului: în desfrânare, în mâncarea cea fără de saţ,

în nereţinere, în desfătare – tămăduieşte-ne pe noi, Sfinte Pantelimon.

 

Bolnavi suntem noi de prea mult somn, de prea multă vorbire, de vorbire deşartă şi de cea săvârşită cu judecată –

tămăduieşte-ne pe noi, Sfinte Pantelimon.

 

O, Sfinte Pantelimon! Ne dor ochi noştri de privirile păcătoase… Ne dor urechile noastre de auzul

cuvintelor deşarte, a cuvintelor rele, defăimătoare. Ne dor mâinile noastre neîntinse spre săvârşirea rugăciunii şi spre fapta cea de milostenie – tămăduieşte-ne pe noi, Sfinte

Pantelimon.

 

Ne dor picioarele noastre nepornite grabnic spre Biserica Domnului, dar care uşor se îndreaptă spre căi rătăcite şi

spre locuinţele acestei lumi – tămăduieşte-ne pe noi, Sfinte Pantelimon.

 

Dar cel mai mult ne dor limba şi buzele noastre de rostirea cuvintelor zadarnice, deșarte, urâte, de nerostirea

cuvintelor de rugăciune, de laudă sau de rostirea acestora cu nepăsare, cu neluare aminte şi fără de pricepere – tămăduieşte-ne, o, Milostive!

 

Tot trupul nostru este bolnav: Bolnavă este mintea noastră şi lipsită de înţelegere, înţelepciune şi de cugetare.

Bolnavă este voinţa noastră, care se întoarce de la lucrurile sfinte şi se îndreaptă spre lucruri păcătoase, dăunătoare nouă şi neplăcute lui Dumnezeu. Bolnavă este închipuirea noastră,

care nu doreşte şi nu este în măsură să conştientizeze atât moartea şi suferinţa veşnică a păcătoşilor, cât şi Fericirile Împărăţiei Cereşti, mânia Domnului, patimile lui Hristos pe

cruce, răstignirea Lui. O, Sfinte Pantelimon, tămăduieşte-ne.

 

Ne doare totul în noi. În neputinţă este sufletul nostru cu toate puterile şi priceperile lui. În neputinţă este

trupul nostru cu toate mădularele lui.

 

Tămăduieşte-ne pe noi, Sfinte Pantelimon, Tămăduitorul cel fără de arginţi, Doctorul cel mult iubitor şi sluga

Presfintei Născătoare de Dumnezeu. Nu ne lăsa pe noi în urgia bolilor şi neputinţelor, ci tămăduieşte-ne cu puterea harului şi vom lăuda Preasfânta Treime: pe Tatăl, pe Fiul şi pe Sfântul

Duh, pe Preasfânta Născătoare de Dumnezeu care te trimite spre slujire bolnavilor şi vom mulţumi harului tău purtător de vindecări în veci. Amin.(teolog Mirela Șova)

 

Carrefour cultural (ACUM nr.3)

 

Stirile saptamanii – cultura, invatamant, aparitii editoriale, carti

religioase, click aici

 

Link-uri: Noutati pe Platforma 1 “Lacasuri Ortodoxe

 

DOSARE –

Documente Sfantul Mare Mucenic si Tamaduitor PANTELIMON –

Clopotul cel mare al Athosului. Pagini tainice: Sfantul Moise Ungurul – Lavra Pecerska Kiev Despre

parintele Ilie Lacatusu si despre comemorarea sa Despre

Sfantul Profet Ilie Tezviteanul – minunea puterii dumnezeiesti

ACATISTUL Sfantului Prooroc ILIE

TEZVITEANUL – Rugaciunea la vreme de seceta… si traditii Minunea din “padurea incendiata” – California, Platina: Manastirea “Sfantul

Herman de Alaska” 2008

Cuvinte de

exceptie: Parintele Rafail (Schitul Lacu) – transcrieri in taina (1)

 

CATEGORIA

FILM: Recomandari: RUSALCA (un desen, video animat)

Un film KSLCatalin: Sfintii Mucenici Epictet (preotul) si

Astion(diaconul) – Aici este Casa lor… si se vor intoarce pentru totdeauna, in Casa lor… Un film KSLCatalin: Sfantul Ierarh Grigorie Dascalul – Caldarusani (Vecernia Mare,

Hram) Un film KSLCatalin: “Rugaciune catre Sfantul Nectarie – Filotei

Zervakos”Un film KSLCatalin: “Despre frumusetea normalitatii”, dati click

aici.

 

CATEGORIA ARTICOLE: Sfanta Manastire Petru Voda – Parintele Iustin Parvu: “Sa fim buni si cuminti…” Gradul de incredere

in Biserica – interesul cui? „Trasul de sireturi” sau… Parintele Iustin, ca scuza a „Bisericii

antiecumenice, a inimii”- limite demult depasite Biserica Anti-Corneana Romana(click

aici)

 

ARHIVA STIRI aici:Calendar Ortodox.

 

 

Ajutaţi Mânăstirea Halmyris

Ajutaţi Mânăstirea Halmyris

Orice sumă ca ajutor poate fi depusă prin mandat poștal.

Adresa: Mânăstirea Halmyris, Murighiol, Tulcea, România
Pr. Arhim. Stareț Iov (Ion Archiudean)

Mai multe informații puteți afla pe

www.ManastireaHalmyris.ro și www.SfintiiEpictetSiAstion.ro

Slujbe live la duminici și sărbători

Transmisiuni in direct - slujbe

Vă anunţăm noutăţile

Parteneri

 

Lăcașuri Ortodoxe
Din decembrie 2006, Ortodoxie, Tradiție și Meșteșug: informări, articole, dezbateri, traduceri, transmisiuni live. Organizație non-profit care inițiază proiecte în sprijinul credincioșilor.
Puteți accesa conținutul Lăcașuri Ortodoxe EXCLUSIV prin e-mail, în sistem gratuit privat.