Hristos a Înviat!
Sfinţii zilei – calendar ortodox, astăzi prăznuim:
– Părintele Epifanie, Arhiepiscopul Salaminei Ciprului
– Părintele Gherman, Patriarhul Constantinopolei
– Sfântul Nou Mucenic Ioan Valahul (Românul)
“Ultimii răzeşi” ai
Sfântului Ştefan cel Mare D-ra Mariana din Basarabia, membră a grupului KSLCatalin, ne povesteşte:
“Ei bine, acum câteva zile, citeam pe site-urile naţionale că Primarul Chişinăului,d-nul Dorin Chirtoacă, a interzis parada homosexualilor. Ne-am bucurat foarte mult, însă astăzi, pe
la ora 10.40, un autocar cu cca 40 de gay şi lesbiene s-a oprit în faţa Bibliotecii Naţionale din Chişinău urmând să puna flori la monumentul marelui domnitor Ştefan cel Mare şi Sfânt. Desigur,
aceasta nu s-a întâmplat, intrucat tinerii ce protestau, veteranii diferitelor conflicte armate şi, în special, reprezentanţi ai ortodocşilor (şi câţiva din alte confesiuni), luptau cu
înverşunare împotriva lor. Era o larmă nemaipomenita şi toată lumea se revolta. Când au scos baloanele pe geam, toţi am început să le spargem şi, mai apoi, le-am confiscat şi drapelul ţării: nu
le puteam permite să ne dezonoreze într-atât, pentru că deja e o mare dezonoare şi un mare păcat simpla lor existenţă şi prezenţă afişată cu emfază, printre noi.
Cineva a propus să le fie răsturnat autocarul, însă imediat, altcineva a intervenit sfătuindu-ne să renunţăm, întrucât vom pleca oricum. Autocarul a fost petrecut în
ovaţiile noastre, o mare parte din mulţime însă nerenunţând, s-a luat dupa ei, urmărind autocarul. Peste ceva timp, ne-am adunat în faţa sediului lor de pe strada Gh.Asachi aşteptându-i să vină.
Tinerii, cu feţe acoperite (fiind permanent filmaţi de securitate şi opriţi să filmăm sub ameninţări), gata de luptă, ţineau în mână postere cu înscrisul: ,,Împotriva sexualităţii” cu un
logo specific.
După aproximativ o oră, spiritele s-au mai liniştit şi lumea a început să se împrăştie. Zecile de maşini pline de oameni gata de reacţie, din poliţie, desigur, au plecat
dupa ce n-au mai ramas decât câţiva oameni pe străzi şi s-a făcut linişte, iar în centrul oraşului, în Piaţa Marii Adunări Naţionale, se sărbătorea (păcat că nu starpirea) dominarea puterii
tuturor oamenilor de bună-credinţă asupra homosexualităţii, a seminţei rele a diavolului.” (Multumim D-rei Mariana –
KSLCatalin)
Suplimentar, cu privire la acest eveniment, aflăm de la novopres:
“Parada gay-lor a fost oprita!
Deja de o saptamana populatia din Chisinau era agitata: cica un grup de homosexuali veniti de prin aiurea au de
gand sa marsaluiasca prin centrul capitalei. Totusi, activistii pentru prima data in istoria Moldovei au depus flori la monumentul “victimelor holocaustului”, cu care de obicei se asociaza.
Chiar in primele ore ale diminetii se simtea o atmosfera de incordare: tot centrul orasului era patrulat activ de politie, agentii serviciilor de informatie si securitate
filmau staruitor tinerii care se adunau in grupuri.
Asa cum s-a comunicat pe internet, militantii anti-gay urmau sa se adune in fata Palatului National. Reprezentantii cultelor protestante, din motive necunoscute, au decis
organizarea unei actiuni „pro-familia” separate.
Dupa port si comportament se puteau evidentia si grupurile care au venit sa opreasca actiunile Gender-Doc: reprezentantii Asociatiei Ortodoxe Sfanta Maica Matroana, batrani, tineri, barbati cu
barbi, fete in batic si fuste lungi, skinheazii, legionarii, Noua Dreapta in bocanci si national-bolsevicii cu fetele acoperite, de asemenea tinerii de la ASCOR (Asociatia Studentilor Crestini
Ortodocsi Romani din Basarabia) si ASCOM (Asociatia Studentilor Crestini Ortodocsi din Moldova).
In timp ce lumea se pregatea de actiuni discutand activa miscarile care ar urma sa fie facute in cazul sosirii „sodomitilor”, protestatarii organizasera o campanie de promovare
a propriilor culte, dar nu erau luati in seama, la moment exista o problema ceva mai importanta.
Stirea despre sosirea autobuzului „cu baieti albastri” s-a raspandit asemenea unui fulger. Lumea brusc s-a indreptat spre strada 31 august unde, in fata Bibliotecii
Nationale, homosexualii se pregateau deja de mars cu pancarte si baloane.
„Nu-i lasati sa treaca!” a strigat o femeie in varsta si multimea a blocat ca in cleste autocarul. Din toate colturile strazilor continuau sa soseasca grupuri de oameni,
veteranii razboaielor din Afganistan si Transnistria facand ordine printre multime pentru a debloca traficul rutier.
Unicul protest simbolic pe care au reusit sa-l faca homosexualii a fost aruncarea unui balon pe geam, care se ridicase in sus si disparuse printre crengile copacilor. Si alti
„pasageri” din autocar au incercat sa faca acelasi lucru, dar toate baloanele au fost sparte de oamenii din strada.
Fetele activistilor gay nu exprimau optimism. La incercarea de a face cateva poze acestia au intors spatele ziaristilor, demonstrand infricosatoarea inscriptie: „The European
Parliament is watching” („Parlamentul European va priveste”). Saracii gay: Comisia Europeana a refuzat adoptarea directivei care ar prevedea interzicerea discriminarii minoritatilor
sexuale.
Deja era evident ca planurile Gender-Doc esuasera, iar orice incercare de a organiza niste actiuni de protest s-ar putea solda cu acte de violenta din partea populatiei locale
care este vadit nemultumita de „strainii albastri”. Homosexuali au fost nevoiti sa-si stranga steagurile, pancartele si sa bata in retragere: doar dupa ce au asigurat multimea ca nu vor organiza
nici un fel de marsuri, activistii gay au fost lasati sa plece in pace, fara a fi supusi unor violente.
Dupa ce a plecat autocarul, multimea de oameni s-a indreptat spre Piata Marii Adunari Nationale, pentru a se asigura ca „baietii albastri” nu se vor reintoarce, fapt care,
judecand dupa reactia populatiei, era putin probabil.
Cultele baptiste organizasera un miting in fata cladirii guvernului cu ingenuncheri si caderi in transa. Skinheazii plecasera sa patruleze sediul Gender Doc, domnisoarele
national-bolsevice imbracate in negru (semi-skinhead, semi-antifa) si cu fetele acoperite purtau in mana afise „anti-gay” iar unul din veteranii din afganistan anuntase: Razboiul s-a
terminat fratilor, hai pe acasa!” (novopres)
Biserica
Ortodoxă din Ucraina urmăreşte reorganizarea sa
Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe din Ucraina s-a reunit la Kiev, sub preşedinţia
Mitropolitului Vladimir, discutându-se reorganizarea departamentelor sinodale. În plus, s-au creat un departament misionar şi unul de educaţie religioasă. Prin urmare, preşedinţia comitetului
pedagogic al sinodului a fost încredinţată episcopului Antoine de Borispol. rector al Academiei de Teologie din Kiev. Episcopul Euloge de Krémentchoug a fost numit în fruntea comisiei teologice
sinodale. Sinodul a creat o nouă dioceză, împărţind-o în două pe cea de Tcherkassk. Noua dioceză, Oumansk, va fi condusă de Arhimandritul Antoine Borovik, clericul diocezei Odessa. Sfântul Sinod
a stabilit canonizarea altor câţiva Sfinţi locali şi a stabilit datele de prăznuire ale acestora.
De la
retrocedări, la delăsări Se ştie că retrocedarea Bisericilor aşa-zis romano-catolice, deşi ortodoxe la origini, reprezintă o problemă majoră
actuală, fiind motivul a numeroase procese cu partea ortodoxă – mai mult ca motiv pentru promovarea noului ecumenism, prin slujire alternativă. Încă o demonstraţie a acestui fapt, o reprezintă
datele mai noi, despre biserici romano-catolice din localităţi transilvane, care reflectă dezinteresul bisericii catolice fata de lacasurile sale. Astfel, printre cele abandonate, se afla si
cea din localitatea Ofseniţa, judeţul Timiş. Aceasta a fost construită în anii 1800 şi lasată in voia nimanui, după cutremurul din 1992. Fiind într-o stare avansată de degradare, zilele
acestea aflam ca i-a fost profanat şi mormântul peste care s-a construit altarul. Mai nou putem observa, cum acţiunile bisericii catolice din ţara noastră au susţinerea presei laice prin
promovarea accentuată a procesiunilor, realizate la “concurenţă” cu Biserica Ortodoxă, intr-o ţară majoritar ortodoxă. In cazul acestor relatari insa, presa evitând interviurile
tendenţioase cu participanţii nepregătiţi. (KSLCatalin)
Avertisment: În
urma deceselor a 20 de persoane în confruntările violente dintre partizanii majorităţii antisiriene şi militanţii Hezbollah, Ministerul Afacerilor Externe recomandă cetăţenilor români să evite
călătoriile în Liban, iar celor aflaţi în această ţară să menţină contactul cu Ambasada României.
Când e vorba de Biserică,
“cel rău” poate lua faţă de ecologist
Pe un teren din sectorul 3 al Bucureştiului, concesionat cu titlu gratuit Bisericii Ortodoxe, Patriarhia Română
doreşte să construiască o Biserică şi o casă parohială, pentru îndrumarea sufletească a locuitorilor din zonă. Faptul că este mare nevoie de această îndrumare duhovnicească, este demonstrat
deja de reacţia câtorva persoane din zonă care urmăresc păstrarea spaţiului verde “nealterat”, destinat în prezent “excursiilor canine” pentru nevoile zilnice. KSLCatalin susţine
acţiunea de construire a acestui Lăcaş Ortodox şi oferă spaţiu de prezentare pe Platforma Lăcaşuri Ortodoxe, de câte ori este nevoie, celor implicaţi în această acţiune. (KSLCatalin)
Sinaxarul Sf. Martiri Năsăudeni, canonizaţi la Salva – cu data de pomenire 12
noiembrie “Sinaxarul Sfinţilor Martiri şi Mărturisitori Năsăudeni: Atanasie
Todoran din Bichigiu, Vasile din Zagra, Grigore din Telciu şi Vasile din Mocod, precum şi a altor nouăsprezece persoane, care fiind supuse bătăilor s-au săvârşit. Acest sfânt martir al neamului nostru, Atanasie Todoran, s-a născut în Bichigiu, sat de pe Valea Sălăuţei, într-o familie de
ţărani liberi, înrudit cu familia preoţilor Coşbuc din Hordou, strămoşii poetului George Coşbuc. Există destul de puţine informaţii despre viaţa lui. Fruntaş în comună, cunoscător de carte,
fusese jude şi colector al dărilor în comunele de pe Valea Bichigiului şi a Sălăuţei. Se pare că încă din tinereţe a făcut parte dintr-un regiment care era aşezat undeva lângă Viena şi, tot
amânâdu-i-se eliberarea, a dezertat şi s-a întors acasă. Urmărit de oamenii împărăţiei, s-a refugiat în Munţii Ţibleşului, în Maramureş şi în Ţara Chioarului. A ajuns în Moldova, unde a slujit
ani îndelungaţi, cum atestă fragmentul unui document emis de domnitorul Mihai Racoviţă, din care reiese că îl eliberează din oaste pe Atanasie, în vârstă de 74 de ani, după ce a slujit 13 ani în
rang de căpitan, şi că este ridicat la rang de răzeş. Pentru vechea dezertare, a fost închis câţiva
ani în Turnul Dogarilor din cetatea Bistriţei. După ce a fost eliberat, s-a întors la Bichigiu. Neexistând preot ortodox în sat, s-a opus cu înverşunare împărtăşirii fiului său cu azimă, precum
şi spovedirii lui de către un preot unit. Bătrânul şi-a îngropat băiatul în ritul credinţei strămoşeşti; fata îi murise şi ea cu ani în urmă, când era fugar prin munţi. În anii 1761-1762 a tratat cu guvernul din Viena, alături de alţi fruntaşi, militarizarea a 21 de comune de pe Valea
Bichigiului, Sălăuţei şi Someşului Mare. A fost el însuşi la Viena, împreună cu alţi români, unde s-a încheiat pactul cu guvernul şi li s-au dat asigurări că, după intrarea în regimentul
grăniceresc, românii din ţinutul Năsăudului vor beneficia de înlesniri. El a cerut însă ca, prin înfiinţarea regimentului de graniţă, românii să nu fie siliţi să-şi lepede credinţa, căci de
decenii ortodocşii transilvăneni se confruntau cu impunerea, aproape pe orice cale, a credinţei unite. Întors acasă şi aşteptând roadele înţelegerii, Atanasie şi-a dat seama că nu s-a ţinut seama
de dorinţa românilor şi a început să se opună pe faţă procesului de militarizare. Năsăudenii vedeau limpede că sistemul grăniceresc urmărea să-i convertească la catolocism şi, apoi, că nu li se
aplica promisiunea ridicării iobăgiei. La 10 mai 1763, la Salva, pe platoul numit „La mocirla”, era
organizată sfinţirea drapelelor de luptă şi depunerea jurămintelor de către nouă companii ale Regimentului de graniţă nou înfiinţat. Generalul Bukow, trimis de Curtea din Viena să urmărească şi
să impulsioneze în Ardeal trecerea la catolicism, a venit să primească jurământul grănicerilor năsăudeni şi să le sfinţească steagul. Când militarii erau pregătiţi pentru depunerea jurământului,
în faţă a ieşit, călare, „moş Tănase Todoran”, în vârstă de 104 ani, şi le-a rostit grănicerilor o cuvântare. Printre altele, le spunea: „De doi ani noi suntem grăniceri şi carte n-am primit de
la înalta împărăteasă că suntem oameni liberi! – şi apoi aşa nu vom purta armele, ca sfânta credinţă să ne-o batjocorească! Jos armele!”. Cuvintele înflăcărate ale bătrânului au dat roade.
Soldaţii care urmau să depună jurământ de credinţă faţă de Viena au trecut de partea lui Atanasie aruncând armele jos,în semn de protest şi nesupunere.
La scurt timp după aceea, s-au făcut cercetări pentru ca vinovaţii să fie pedepsiţi. La 12 noiembrie 1763, pe acelaşi platou de la Slava a avut loc execuţia celor găsiţi vinovaţi de revolta din luna mai. Atanasie Todoran a fost frânt cu
roata de sus în jos, iar capul i-a fost legat de o roată, „pentru că i-a reţinut pe oameni de la unire şi de la înrolarea în statutul militar grăniceresc…” – după cum se arată în sentinţa de
condamnare. Împreună cu Atanasie au fost martirizaţi prin spânzurare, „pentru aceiaşi vină”, Vasile Dumitru din Mocod, Grigore Manu din Zagra şi Vasile Oichi din Telciu, alte nouăsprezece
persoane fiind supuse bătăilor cu vergi; mulţi dintre cei bătuţi au murit sub lovituri. Capetele celor martirizaţi au fost ridicate pe pari la poarta caselor în care locuiseră, iar bucăţi din
trupurile ciopârţite au fost aşezate la răscruci de drumuri. Primid moarte martirică, Atanasie şi-a vărsat sângele pentru credinţa strămoşească şi pentru drepturile românilor transilvăneni. De
atunci şi până astăzi, cinstirea memoriei lui se face neîntrerupt în conştiinţele ortodocşilor năsăudeni, iar mărturiile vremii îi aşază alături pe cei trei care au pătimit împreună cu
el.”(reintregirea)
Arhiepiscopia de Alba, ne informează: “Luni 12 mai, în ziua de pomenire a Sfântulu Ioan Valahul, IPS Andrei Arhiepiscopul Alba Iuliei, va oficia Sfânta Liturghie
la Centrul internaţional de Tineret de la Cetea. Astfel se va marca împlinirea unui an de la punerea pietrei de temelie a centrului internaţional de tineret de la Cetea.
Centrul va dispune la finalizarea lucrărilor de o sală polivalentă cu 200 de locuri, biserică, spaţii de cazare şi de servit masa două săli de conferinţă si două terenuri
de sport. Astfel se urmăreşte organizarea de tabere pentru tineri, programe de informare şi formare a tinerilor cu privire la valorile spirituale şi culturale naţionale şi internaţionale,
protecţia mediului şi încurajarea sportului şi turismului pentru tineri, dar şi a altor activităţi dedicate în special tinerilor.
Un prim modul al acestui Centru a fost inaugurat la finele anului trecut şi este pregătit pentru a primii seriile de tineri din judeţul Alba, care îşi vor petrece
vacanţele aici.”
După spirală şi templul masonic, ei
lipseau: Sâmbătă, în sala “I.C Bratianu” Bucureşti s-a ţinut conferinta Centrului Independent de Studii si Cercetari Ezoterice, cu tema “Originile
martinismului”, condusă de Emilio Lorenzo – “Marele Maestru al Ordinului Martinist Francez”. Martinismul este un curent mistico-filosofic, de fapt o
masonerie ocultă de origine franceză. România devine, din ce în ce mai mult, “ţara nepăsătorilor ortodocşi”. Oare ce va deveni ortodoxia în această ţară, dacă se păstrează acest ritm?
(KSLCatalin)
Ecumenismul propus de Vatican, respins chiar de proprii lor
“schismatici”
Liderul Societăţii Sf. Pius al X-lea, respinge propunerea Vaticanului de a încheia un acord cu Roma. Faptul că
sunt denumiţi eretici, schismatici, sau folosirea termenului de excomunicare au fost principalele motive care au dus la luarea acestei decizii. În ce priveşte “ecumenismul”, Bernard Fellay,
liderul Societatii Sfântul Pius al X-lea, declară presei: “contrar la ceea ce se obisnuia sa se creada, nu mai înseamna întoarcerea la unitatea catolica, ci mai degraba stabilirea unei noi
unitati, ce nu mai cere convertirea. Motu proprio care a dat sperante de schimbare în bine în sfera liturgica nu este însotit de masuri logice conexe în alte sfere ale vietii Bisericii… Trebuie
sa concluzionam deci, ca nimic nu s-a schimbat în intentiile Romei de a urma cursul conciliar în ciuda celor 40 de ani de criza, în ciuda manastirilor vacante, a parohiilor abandonate si a
bisericilor goale; universitatile catolice persista în divagatii, iar învatatura catehismului este nesigura, în timp ce scolile catolice nu mai sunt specific catolice: au devenit o specie pe cale
de disparitie. Fara sa renuntam la speranta, în opinia noastra, vremea pentru o întelegere nu a sosit înca”.
Considerata schismatica de catre Vatican, Societatea are o devotiune speciala pentru Fecioara Maria, sunt foarte conservatori fata de ideile
moderniste din Biserica Catolica si poarta un adânc respect fata de Preasfântul Sacrament în timpul vechii lor Liturghii, în limba latina. Se pare că biserica catolică urmăreşte ecumenismul pe
mai multe direcţii simultan, pentru crearea unei majorităţi de confort, complexe. Întrucât refuzul şi comentariile vin din partea unei grupări cu diferenţe mici faţă de principiile bisericii
catolice, este greu de înţeles de ce o reacţie atât de vehementă împotriva ortodocşilor care atrag atenţia asupra greşelilor ecumenismului. (KSLCatalin)
Problemele Patriarhiei Ecumenice cu Turcia: Patriarhul Ecumenic Bartolomeu I al Constantinopolului a enumerat problemele cu care se confrunta Patriarhia Ecumenica,
cauzate de relatia cu Guvernul Turc:
– refuzul redeschiderii Scoalii Teologice din Halki;
– soluţionarea retrocedării averilor bisericesti;
conform normelor UE în care Turcia vrea să fie membră.
“Calea familiei”, conferinţa lui Danion Vasile la
Bucureşti Joi, 15 mai 2007, orele 18-21.00, la Aula Magna a Facultăţii de Drept din Universitatea Bucuresti, puteţi participa la conferinta lui
Danion Vasile – “CALEA FAMILIEI”, organizată de Asociaţia pentru cultură şi educaţie Sfântul Daniil Sihastrul. Va fi prezentat volumul “Cartea nunţii – Cum să-mi întemeiez o
familie”.
Biserica “Adormirea Maicii Domnului” din Rhode Island,
a împlinit 100 de ani
Este una din cele mai vechi Biserici Ortodoxe, construită de mâinile emigranţilor ruşi, care şi-au dorit să aibe o Biserică a lor. Cu
promisiunea părintelui slujitor, vom prezenta în curând într-un articol, istoricul frământat al acestei Biserici Ortodoxe. (KSLCatalin)
Alte evenimente:
113: A fost inaugurată, la Roma, în forumul nou construit, “Columna lui Traian”, operă atribuită lui
Apollodor din Damasc. Cele 124 de episoade care ilustrează războaiele daco-romane, constituie un original act de naştere a poporului român
1848: Revoluţionarii moldoveni refugiaţi în Transilvania elaborează, la Braşov, programul-legământ “Prinţipiile noastre pentru reformarea patriei”. Este
documentul care sintetizează dezideratele româneşti: “Unirea Moldovei şi Ţării Româneşti într-un singur stat neatârnat românesc”
1937: A fost încoronat regele George al VI-lea al Angliei la Westminster Abbey
1945: Al doilea război mondial: Armata română îşi încheie participarea la cel de-al doilea război mondial
Ziua Internaţională a Asistentelor Medicale
Israel: Ziua Independenţei
România: Ziua Adolescenţilor
– conf. Platforma 1 Lacasuri Ortodoxe @ KSLCatalin int-act.12.05.8 Bucuresti/ Media Gallery (Chronicles) 1 news 27