publicat în: Arhivă

“Război sfânt” la Biserica Sfântului Mormânt (lupte intre grec-ortodocsi si armeni)

9 noiembrie (Bloomberg) – 100 de monahi grec-ortodocşi şi armeni s-au adunat la Biserica din Ierusalim a Sfântului Mormânt unde se susţinea că incep pregătirile pentru o sărbătoare anuală armeană. Zeci de calugari grec-ortodocşi şi armeni, au schimbat între ei lovituri de pumni, rupandu-şi veşmintele.

Zarva a început în timpul unei procesiuni a clericilor armeni care comemorau descoperire Adevăratei Cruci in secolul IV, pe care se crede că a fost răstignit Mantuitorul Iisus Hristos.
Grecii au obiectat în faţa procesiunii, care avea loc fără prezenţa unui călugăr de-al lor, temându-se ca astfel este înlaturat dreptul grec-ortodocşilor în această Biserică – construită pe vechea structură a Mormântului Lui Hristos – dându-se satisfacţie astfel pretenţiilor armeneşti asupra acestei biserici.

“Ne-am opus procesiunii, încât ei nu au putut trece… şi, să îşi stabilească astfel, un drept pe care nu-l au”, a spus un tânăr călugăr grec-ortodox, cu o tăietură în zona ochiului stâng.

Călugărul, care şi-a dat declarat numele de Serafim, a spus că s-a tăiat atunci când un armean l-a lovit din spate şi i-a spart ochelarii.

Părintele Packrat din partea Patriarhiei Armene a spus că grecii au fost “împotriva aranjamentului status-quo şi al aranjamentului din interiorul Sfântului Mormânt.” El a mai precizat că grecii au atacat primii.

Forţele Paramilitare şi ofiţerii de poliţie care au fost trimişi pentru restabilirea ordinii au arestat doi călugări, câte unul din fiecare biserică, a declarat purtătorul de cuvânt Micky Rosenfeld, membru al poliţiei.

“Rar am mai văzut aşa ceva şi la o aşa scară”, a spus Rosenfeld.

“Mai erau dispute pe tema cheilor, în dreptul uşilor, dar asta a fost o luptă masivă în mijlocul bisericii.’’

Biserica este împărţită între şase culte creştine care regulat îşi susţin autoritatea.

“Încăierarea de astăzi a luat naştere la pregătirile unei sărbători armene referitoare la descoperirea Sfintei Cruci, în secolul IV, considerată a fi aceea pe care Mantuitorul nostru Iisus Hristos a fost răstignit.