
Întrebat despre procesul îmbolnăvirii şi al însănătoşirii unora dintre cei veniţi la El să-i vindece, Iisus răspunde că boala se datoreşte fie păcatelor proprii, fie celor ale părinţilor. Iar El – Cel venit să vindece omenirea de păcat – este singurul capabil să dea şi vindecarea şi iertarea păcatelor.
Această activitate vindecătoare, extrem de frecvent petrecută în rândurile mulţimilor, care însoţeau pe Iisus, este prezentată în Evanghelie ca făcând parte din opera mesianică a lui Hristos. Chiar de la începutul activităţii Sale, Mântuitorul Şi-a rânduit pe cei doisprezece, pe care i-a numit apostoli, ca să fie cu El şi să-i trimită să propovăduiască şi să aibă putere să vindece bolile şi să alunge demonii.
Chiar dacă nu este enunţat ca o definiţie, Maslul are în versetele epistolei lui Iacob toate elementele constitutive ale Tainei: apelarea la preoţi, care să se roage pentru bolnavi, ungerea cu untdelemn sfinţit în „numele Domnului”, iertarea păcatelor celui bolnav, precum şi elementul mărturisirii, ca un act adiacent în vederea „curăţirii” şi pune accentul pe rugăciunea stăruitoare a celor prezenţi – „a dreptului” – pe lângă cea a preoţilor.
Maslul este o Taină respectabilă, ca şi Spovedania şi Euharistia, fiind rânduit ca… (comtinuarea, dand click pe banner)






Spre slava lui Dumnezeu, un proiect realizat şi administrat de Asociaţia Lăcaşuri Ortodoxe
