Biserica Greaca ia pozitie fata de o noua decizie a statului, de renuntare la identitate

Mitropolitul Hrisostom de Patras a trimis o scrisoare deschisă Ministrului grec al Sănătății, Andreas Xanthos, exprimându-și dezacordul privind redenumirea Spitalului Sfantul Andrei din Patras.

Schimbarea denumirii SPITALULUI DIN PATRAS socheaza Biserica Greaca”Cu mare dezamagire, locuitorii din Patras au văzut noua firma amplasata deasupra Spitalului Sfantul Andrei, care acum poartă acum numele de Spitalul General Patras”, a afirmat acesta.

Patras este al treilea cel mai mare oraș al Greciei și capitala regională a Greciei de Vest, aflat în nordul Peloponezului, la vest de Atena.

“Numele Sfantului Andrei a fost legat de asistența medicală încă de la înființare și este cunoscut sub acest nume în toată Grecia”, a subliniat episcopul în scrisoarea sa.

SFANTUL ANDREI, ocrotitorul Patrasului. Renuntarea la identitateSfantul Andrei nu are legatura numai cu spitalul, ci chiar si cu orașul și cu istoria Patrasului însuși. “După cum știți”, scrie Mitropolitul Hrisostom, “Sfântul Apostol Andrei a fost Cel Intai Chemat, fiind fondatorul Bisericii din Patras și patronul orașului nostru. Orașul nostru este inseparabil legat de numele său. Apostolul Andrei este suflarea și viața Patrasului (el a predicat și a făcut minuni aici, Patrasul este locul înmormântării sale, al capului său cinstit si prețios și al crucii sale, pe care a suferit martiriul)”.

Pe scurt, schimbarea numelui spitalului este interpretata ca fiind o negare a istoriei orașului în sine.

“În această privință, credem că spitalului trebuie sa-i fie redat numele său istoric. Această decizie va corecta această nedreptate și ii va încânta foarte mult pe locuitorii orașului nostru”, a precizat prelatul.

Mitropolitul Hrisostom a mai luat pozitie, anul trecut, in legatura cu decizia statului de a deschide un crematoriu în Patras, spunând:

“Dumnezeu a creat omul după chipul Său, ca unitate psihosomatică. Unirea dintre suflet și trup este sfântă și nu este o coincidență faptul că Apostolul Pavel numește corpul nostru ‘templu al Duhului Sfânt’…”

“Când este separat de suflet, trupul nu devine un cadavru, ca în cazul animalelor, ci devine “relicva” (moaste).

“Incinerarea celor decedati demonstrează nihilismul, în timp ce îngroparea arată respectul pentru personalitatea decedatului…”

“În cele din urmă, incinerarea corpurilor umane este un semn de lipsă de credință în inviere”.

Lăcașuri Ortodoxe
Din decembrie 2006, Ortodoxie, Tradiție și Meșteșug: informări, articole, dezbateri, traduceri, transmisiuni live. Organizație non-profit care inițiază proiecte în sprijinul credincioșilor.
Puteți citi paginile rețelei web Lăcașuri Ortodoxe în sistem gratuit privat, accesul fiind destinat EXCLUSIV abonaților prin email.