Aflați într-o călătorie de lucru la Ierusalim, specialistul în artă sacră italiană din secolele XV-XVIII, Maurizio Canesso, împreună cu Nicola Spinosa, director al Muzeului Național – Capodimonte, Napoli, Italia, au identificat mai multe lucrări care aveau nevoie de restaurare, informeaza Agentia de stiri Lacasuri Ortodoxe, conform rapoartelor unor corespondenti din Custodia Tarii Sfinte.
Printre acestea s-a aflat și o pictură în ulei, de 1,51/1,42 cm, așezată deasupra Mormântului gol al lui Iisus, în Biserica Sfântului Mormânt din Ierusalim, care domină aedicula (lat. – altar de dimensiuni mici).
Arhivele Custodiei Tării Sfinte semnalează această pictură înainte de 1808, data conflagrației, care a distrus o parte din Biserica Învierii. O restaurare a fost efectuată în 1860, în Malta, însă, între timp, aceasta a fost supusă factorilor de mediu: umiditate, praf, fum de la lumânările de cult ori de la candelele cu ulei.
Profesorul Spinosa a identificat artistul, în persoana lui Paolo De Matteis (1662-1728), pictor instruit în Napoli.
Restaurarea a durat 3 luni, însă s-a întors “acasă” după un an de la decizia care a permis înlocuirea temporară a acesteia cu o altă lucrare care înfățișa Învierea Domnului, întrucât, la inițiativa d-lui Canesso, opera a fost expusă la Lugano.
Începând din 22 noiembrie 2014, lucrarea prețioasă se află din nou deasupra mormântului, amintindu-ne că acesta este gol, pentru că Hristos a Înviat, mai informeaza Agentia de stiri Lacasuri Ortodoxe. In galeria foto a articolului de fata puteti vedea icoana inainte de restaurare si dupa restaurarea sa, in peste 20 de fotografii realizate de Custodia Franciscana a Tarii Sfinte, careia ii multumim.