Invatamantul, astazi: Atentie! Dobandirea de cunostinte nu este totuna cu educarea individului!

În cadrul summit-ului care a avut loc în Tambov, Rusia, pe 30 august 2014 – o întâlnire a liderilor sistemului de învățământ din Districtul Federal Central al Rusiei, rectori universitari, directori și profesori – Patriarhul Moscovei și al Întregii Rusii, Kirill, a exprimat o serie de observații importante pentru dezvoltarea educației școlare.

Primatul Bisericii Ortodoxe Ruse și-a exprimat îngrijorarea, in special, legata de “nivelul scăzut de pregătire a elevilor din ziua de astazi”. “Ne confruntăm cu roadele unei educatii insuficient calificate” – a spus Patriarhul Kirill.

Deși apreciază noua lege federală “a educației”, care a intrat în vigoare în 2013, Sanctitatea Sa a subliniat “necesitatea profitarii de oportunitățile de dezvoltare a învățământului, în scopul actualizarii în mod eficient a sistemului de educație din Rusia”.

Constatând că “sistemul de examinare, doar în anumite condiții, poate fi eficient”, Sanctitatea Sa și-a exprimat îngrijorarea cu privire la faptul că acest sistem nu este propice pentru formarea unui cadru care sa asigure un nivel conform de cunostinte pentru elev. “Întregul proces este axat pe examen… Se pare că nu pregătim o persoană pentru învățământul superior, nu o înarmam cu cunoștințe, ci o facem sa se concentreze” pe o alta sarcină – anume să bifeze raspunsuri la examene” – a continuat Preafericitul Patriarh Chiril.

Potrivit Sanctitatii Sale, testele “merită atenție, dar nu pot fi in totalitate identificate cu cunoașterea umana”. Primatul a cerut o echilibrare a examenului, cu alte modalități de testare a cunoștințelor și cu mijloace de stimulare a invatarii elevilor. “Sunt profund convins că, pentru a forma o personalitate armonioasă, avem nevoie de un echilibru atent al examenului, cu schimbările foarte grave din programa școlară, care ar trebui să le ofere studentilor o imagine completă asupra lumii” – a spus Preafericitul Patriarh.

Potrivit Sanctitatii Sale, crearea unui sistem integrat de cunoștințe pentru elevi, nu poate avea loc atunci când se prevede o pregătire mecanică pentru examen, drept unul dintre principalele obiective ale educației. “În cazul în care sistemul de învățământ nu le va asigura acest lucru elevilor care au intrat intr-un astfel de sistem, nu vom fi educați. Omul devine cultural, numai atunci când el înțelege relațiile cauzale cu cultura si lumea” – a spus Patriarhul Kirill, răspunzând la întrebări din partea membrilor forumului.

În discursul său, Sanctitatea Sa a mai spus că el consideră inacceptabila situatia din învățământul preuniversitar. “În cazul în care dobândirea de cunoștințe nu este însoțită de educarea individului, școala nu va rezolva problemele cu care se confruntă” – consideră Întâistătătorul Bisericii Ruse.

Este important sa educam copiii într-un sistem de valori, prin care sa le formam dragostea pentru patrie, dorința de a-si întemeia o familie.

“Trebuie să-și apere propriile valori, care provin din traditiile noastre spirituale și culturale” – a spus Patriarhul Kirill.

Lăcașuri Ortodoxe
Din decembrie 2006, Ortodoxie, Tradiție și Meșteșug: informări, articole, dezbateri, traduceri, transmisiuni live. Organizație non-profit care inițiază proiecte în sprijinul credincioșilor.
Puteți citi paginile rețelei web Lăcașuri Ortodoxe în sistem gratuit privat, accesul fiind destinat EXCLUSIV abonaților prin email.