publicat în: Arhivă

Londra, 8 ianuarie: Campania ateilor – “Probabil, nu există niciun Dumnezeu. Deci renunţaţi la îngrijorare şi bucuraţi-vă de viaţă.”

Creştinii cer ateilor “dovezi” că Dumnezeu nu există.

O organizaţie britanică creştină a organizat joi un protest la adresa autorităţilor ce se ocupă de monitorizarea publicităţii, după lansarea unei campanii ateiste – care afirmă că “probabil, nu există niciun Dumnezeu” – în mijloacele de transport în comun din Regatul Unit, cerând acestora să demonstreze afirmaţia.

Campania ateistă, constând în lipirea de pancarte pe 800 autobuze din ţară şi pe metrourile din Londra, a fost lansată la începutul lunii ianuarie, cu sprijinul British Umanist Association (BHA) şi a fost finanţată din donaţii care au depăşit 150.000 euro.

Sloganul său complet este: “Probabil, nu există niciun Dumnezeu. Deci renunţaţi la îngrijorare şi bucuraţi-vă de viaţă.”

Iniţiativa a fost luată de autorul de comedii şi jurnalist britanic, Ariane Sherine, 28 ani, agasat de confruntarea cu reclamele creştine care fac trimitere la un site de internet cu rol în a-i avertiza pe necredincioşi că vor fi condamnaţi să petreacă în eternitate “canonul iadului”.

Dar, Stephen Green, directorul naţional al grupului „Christian Voice”, a depus o plângere la Autoritatea pentru Standarde în Publicitate (ASA), pe motiv ca aceasta campanie este o încălcare a Codului publicităţii în materie de fundament şi acurateţe.

“Este prezentat ca o stare de fapt şi, de ceea, înseamnă că trebuie să poată fi dovedită veridicitatea sa, altfel încălcând regulile”, a spus Green.

“Există suficiente dovezi ale existenţei lui Dumnezeu, începând de la experienţele personale ale oamenilor până la complexitatea, interdependenţa, frumuseţea şi concepţia naturii”, a continuat el, considerând că nu există “dovezi în cealaltă tabără.”

Un purtător de cuvânt al ASA a spus: “Noi am acceptat plângerea. Am înregistrat-o, o vom evalua în următoarele zile şi, în funcţie de această evaluare, se va decide dacă trebuie să contactăm agenţia de publicitate”.