Dan Dungaciu – “Cine suntem noi? Cronici de la Est de Vest” & “Thierry Camous, Orienturi / Occidenturi. 25 de secole de razboaie” – trad. Mira-Maria Cucinschi

Colectia Cartier Istoric,

de aproape si de departe.

Doua carti pe problema identitatii lor si-a noastra

Dan Dungaciu, Cine suntem noi? Cronici de la Est de Vest, Editura Cartier, Colectia Cartier Istoric, 2009, pret: 54 RON.

Cartea trateaza, promt si pertinent, la minut si pe intelesul Occidentului, problema Republicii Moldova, dar fara patetismele din categoria podului de flori. Independenta Republicii Moldova – fata de cine?, Ce se ascunde in spatele “razboiului limbii”?, Nedorita actualitate a lui Eminescu, Ce inseamna depolitizarea problemei identiare?, Ce se intimpla acolo?… Fatetele multiple si contradictorii ale Republicii Moldova, Integrarea, populismul si tiganii, Voronizarea Republicii Moldova si a politicii externe romanesti?, Romanii e fascisti!, Telefonul Moscovei compenseaza lipsa tratatului cu R. Moldova, Transnistria uber alles!, De ce maximum 3000 de soldati americani in Romania?, A doua victorie a Rusiei in Transnistria, Ce sustinere are NATO in R. Moldova?, “Europa” vorbeste la Chisinau cu accent maghiar?, Nu de Rusia ma tem, ci de spaimele noastre fata de ea!, Nihil sine deo? Modernitate, religie si comunism, toate acestea si inca multe altele sint intrebarile si problemele pe care le discuta atent Dan Dungaciu in cartea lui, Cine suntem noi? Cronici de la Est de Vest.

Doua vorbe despre Dan Dungaciu: Cercetator principal la Institutul de Stiinte Politice si Relatii Internationale al Academiei Romane, conferentiar la Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala a Universitatii din Bucuresti si a studiat sau a lucrat ca cercetator asociat în diverse institutii occidentale: Fernand Braudel Institute (Binghampton, SUA), Max Weber Centre for Advanced Cultural and Social Study (Erfurt, Germania), Department of Political Science and Public Administration – Law, Economics and Political Sciences’ School of Athens (Atena, Grecia), Central European University (Budapesta, Ungaria), Department of Social Sciences – Anglia Polytechnic University (Cambridge, Marea Britanie), Institut für die Wissenschaften vom Menschen (Viena, Austria), Max Planck Institute for Social Anthropology (Halle, Germania) etc. Este membru al mai multor asociatii internationale si nationale de profil si laureat al Premiului „Dimitrie Gusti” pentru sociologie al Academiei Romane (1995) si al Premiului International pentru Sociologie al Universitatii din Istanbul (2001). Este autor a zeci de studii de specialitate si a numeroase lucrari de profil, printre cele mai recente numindu-se: Natiunea si provocarile (post)modernitatii (2004), Moldova ante portas (2005), Romania si romanii din jurul ei (2006), Portrete si controverse (2007). Dan Dungaciu este prefatatorul volumului Lumea in 2020. O schita a viitorului global prezentata de Consiliul National de Informatii al SUA, aparut in 2008 la Editura Cartier in Colectia Cartier Istoric.

Thierry Camous, Orienturi / Occidenturi. 25 de secole de razboaie, Traducere din franceza de Mira-Maria Cucinschi, Editura Cartier, Colectia Cartier Istoric, 2009, 46 RON.

Povestea raporturilor dintre civilizatiile occidentale si cele orientale, cu siguranta, nu tine doar de carnagii; ea are legatura si cu artele, stiintele si gindirea. Totusi, fara urma de indoiala, intilnirile dintre acesti doi poli ai civilizatiei, intrepatrunsi si coplimentari, au fost mai frecvente pe cimpul de batalie decit oriunde altundeva, ajungind pana la a constitui un semimod de functionare intre Occidenturi si Orienturi: opozitia, dezacordul, conflictul si, in fine, carnagiul. Grecia, Roma si Persia; Nomazi si Sedentari; Crestini si „Pagani”, State-Natiuni si Despotism Oriental; Saraci si Bogati; Socul identitatilor. Pe de alta parte, Occident si Orient sunt notiuni care nu pot fi reduse la citeva concepte simple. Ele sunt complexe, acoperind situatii care au evoluat atat in natura lor, cat si in timp. Vom vorbi, asadar, foarte des in acesta lucrare despre Occidenturi si Orienturi la plural.

Doua vorbe despre Thierry Camous: Istoric francez contemporan, profesor la Liceul “A. Calmette” din Nisa. Din 2002, preda la Universitatea din “Sophia-Antipolis” din Nisa, iar din 2006 la universitatea din Guangzhou (Canton, China). Printre temele de cercetare mentionam: originile Romei; raporturile dintre etnologie si istoria antica; raporturile conflictuale dintre Orient si Occident in istorie; originile vointei de masa in istorie. Lucrari publicate: Le roi et le Fleuve, Ancus Marcius Rex, aux origines de la puissance romaine, Les Belles Lettres, Paris, 2004; Orients/Occidents, 25 siécles de guerres, PUF, Paris, 2007.

Si despre traducatoarea Mira-Maria Cucinschi: a absolvit Facultatea de Litere din cadrul Universitatii „A. I. Cuza” din Iasi, specializarea Limba si literatura franceza – Limba si literatura engleza. Carti publicate: Examenele DELF si DALF, nivelurile A si B (in colaborare), Editura Polirom, 2006; Franceza pentru Canada, Editura Polirom, 2007; Manual de conversatie in limba franceza (volum colectiv), in pregatire la Editura Polirom.

Comandati aici cartile Editurii Cartier

Igor Mocanu

Cartier Publishing House – PR Manager