86

Trepte spre închinarea in duh şi adevăr (XLV)

Publicat în urmă cu 2 luni, în Parohia Plevna, de
Căsătoria în vremurile bibliceIdeea conducătoare a destinului poporului Israel, de a fi ales între popoare ca purtător al promisiunii venirii Mântuitorului, nu se putea realiza decât „izolând” religios și etnic poporul ales de celelalte neamuri (Ieș 34,15- 16 ), lucru preînchipuit de Avraam prin trimiterea lui Eliezer pentru a găsi soție fiului său Isaac în țara sa de obârșie, misiunea lui având dublă condiționalitate: tânăra pețită lui Isaac nu trebuia să fie canaanită, și să fie dispusă (pentru credință) să-și urmeze soțul în țara promisă de Dumnezeu.Întotdeauna, şi Solomon este exemplu grăitor, când fiii lui Israel au luat soții de alt neam, s-a produs și o gravă alunecare de la credința monoteistă. De aceea Dumnezeu interzice legăturile matrimoniale cu femei aparținând altor popoare.Trecând peste rânduiala civilă și economică a ceremoniei (înțelegerea părților, stabilirea și plata dotei) căsătoria avea două etape: logodna cuprinzând perioada de împlinire a obligațiilor părților și nunta propriu-zisă, cuprinzând:

• pregătirea fizică și spirituală pentru ceremonie;

• venirea mirelui cu prietenii la casa miresei;

• încredințarea miresei de către părinți mirelui și rostirea binecuvântării părintești (Fac 24, 60);

• aducerea miresei în casa mirelui și ospățul cu prietenii și invitații (Ps 45, 15- 16) cântându-se imne în genul celor din Cântarea Cântărilor;

• sărbătoarea dura până la o săptămână (Jud 14, 12)

ANUNTURI

Duminica Tururor Sfinților: începutul postului Sf Apostoli

Trimite
Powered by InterChat

π 0.01657 sec - PID: 25283