272

Celebrăm Centenarul

Publicat în urmă cu 12 zile, în Nasterea Maicii Domnului Cuza Voda Slobozia, de

Vrem să ne unim cu Țara! Acesta a fost mesajul ce i-a chemat pe toți românii la realizarea unității, visul de mult timp așteptat. Vrem să ne cunoaștem Trecutul, răspundem noi, generația de astăzi, printr-o excursie tematică având ca generic “Pe urmele înfăptuitorilor Unirii”. Cu binecuvântarea Preasfințitului Părinte Vincențiu, Episcopul Sloboziei si Călărașilor, am realizat un proiect la care au participat membri ai Asociației „Din Inimă pentru Aproapele” și copii din grupul de cateheză „Speranța” al parohiei „Cuza Vodă” din Slobozia.

„Orice activitate a unui bun creștin trebuie să înceapă cu binecuvântarea și ajutorul lui Dumnezeu” , a precizat la începutul călătoriei părintele Dumitru Drăghici, inițiatorul acestui generos proiect. Timp de patru zile am parcurs locuri încărcate de istorie, de informații utile pentru orice vârstă, ne-am întâlnit cu oameni care ne-au înconjurat cu prietenie. După ce am vizitat Muzeul Cinegetic de la Posada, unde am avut șansa să admirăm trofee vânătorești, unice în Europa, drumul nostru a continuat către Brașov. Am poposit în cartierul istoric „Șcheii Brașovului” și am vizitat biserica „Sfântul Nicolae Domnesc” care găzduiește și Muzeul „Prima Școală Românească”. Am stat în bănci ascultând lecția de istorie a părintelui Vasile Oltean, directorul acestui complex cultural, de la care am aflat faptul că aici se află steagul de luptă al lui Mihai Viteazul.

Vizităm apoi biserica „Nașterea Sfântului Ioan Botezătorul”, care impresionează prin dimensiunile sale, prin frumusețea si unicitatea zidirii, pictura este deosebită prin culorile vii în consonanță cu zona în sensul că fondul verde ne duce cu gândul la frumusețea munților. Aici slujește părintele Mircea Adam, care împreună cu familia ne-au primit cu bucurie și cu ospitalitate.

Continuăm să petrecem câteva ore la Mânăstirea Brâncoveanu de la Sâmbăta de Sus, l-am lăudat prin cântec pe domnitorul Constantin Brâncoveanu „Boier vechi și bun creștin care nu și-a trădat țara, religia și neamul”.

Urmăm îndemnul versurilor cântând „Veniți, români, veniți la Meca noastră / Veniți la Alba Iulia-n Ardeal” si vizităm cetatea Alba Carolina, Catedrala Încoronării Regelui Ferdinand si a Reginei Maria, aducem „Smerită închinare” lui Horia, Cloșca și Crișan lângă Obeliscul dedicat memoriei acestora.

Mergem „‘Nainte, ‘Nainte spre marea Unire” și cu ajutorul Lui Dumnezeu ajungem la Turda, la mormântul simbolic al lui Mihai Viteazul, domn lăudat și vestit prin frumusețea caracterului său, dragostea față de oameni, credința în Dumnezeu. Pășim cu smerenie in Mânăstirea „Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil”, ctitorită în memoria faptelor sale vitejești. Ajungem la Mânăstirea Dealu unde se află înmormântat capul voievodului. Trăim un moment deosebit fiind binecuvântați de Înaltpreasfințitul Părinte Mitropolit Nifon care ne-a vorbit despre importanța istorică a Sloboziei, despre pământul binecuvântat al Bărăganului, Înaltpreasfinția Sa fiind primul ierarh al Episcopiei Sloboziei și Călărașilor.

Pe parcursul celor patru zile am beneficiat de condiții de masă și cazare excelente, asigurate de Asociația „Din Inimă pentru Aproapele”, ne-am relaxat și ne-am exprimat bucuria prin cântec.

Au consemnat: profesor Ecaterina Stroe, Maria Ghinea clasa a VIII-A, Nicole Dumitrașcu clasa a VIII-A.