19

Acte infiintare ONG

Publicat în urmă cu 7 ani, în Lonews, de lacasuriortodoxe

Ghid orientativ pentru infiintarea unui ONG

 

NOTA: Pentru înfiinţarea unei Asociaţii, este nevoie de un număr minim de 3 asociaţi şi un patrimoniu în numerar sau natură care în total să cuantifice cel puţin un salariu minim brut pe economie, Fundaţiile se pot înfiinţa de una sau mai multe persoane, cu un patromoniu în natură sau în numerar, a caror valoare totală să fie de cel puţin 100 de ori salariul minim brut pe economie; pentru fundaţiile al căror scop este exclusiv colectarea de fonduri care să fie puse la dispoziţia altor asociaţii şi/sau fundaţii, patrimoniul minim (în natură sau numerar) trebuie să fie de cel putin 20 de ori salariul minim brut pe economie.

Dosarul pentru Judecătorie - acte necesare:

 

1. Disponibilitatea denumirii (valabilă 3 luni), care se obţine de la serviciul Relatii cu Publicul al  Compartimentului de Evidenţă a ONG-urilor, aflat în str. Apolodor, nr.17, sector 5, Bucuresti, în urma depunerii unei cereri tip şi a achitării unei taxe (momentan de 5 lei), ce se achită la Trezoreria de sector / oraş, în contul Ministerului Justiţiei. Atât depunerea cererii cât şi ridicarea dovezii se pot depune / ridica la adresa de mai sus, sau prin poştă. Pentru amănunte, click AICI. Lista cu ONG-urile existente, poate fi consultata dând click AICI.

 

2. Actul constitutiv autentificat, 3 exemplare

 

3. Statutul autentificat, 3 exemplare

 

4. Dovadă Sediu social (declaraţia proprietarului că este de acord ca sediul social al ONG-ului să existe la acea locaţie şi contract de comodat).

 

5. Dovada depunerii patrimoniului

 

6. Cazierul fiscal al membrilor fondatori, eliberat de Administraţia Finanţelor Publice în raza căreia domiciliază aceştia

 

7. Cerere de înscriere pentru obţinerea personalităţii juridice

 

8. Timbru judiciar (momentan în valoare de 1 leu)

 

9. Taxe judiciare, click AICI.

 

În urma studierii dosarului, Judecătoria va elibera o copie a Încheierii Judecătoreşti de înscriere în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor.

Înscrierea în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor – se face tot la Judecătorie, după achitarea unor taxe şi legalizarea (tot la Judecătorie) copiilor după Încheierea Judecătorească.

Certificatul de Înregistrare Fiscală se obţine de la Administraţia Finanţelor Publice de care aparţine sediul, prin depunerea unui dosar care să conţină (Atenţie! Există un termen limită pentru obţinerea acestui Certificat):

 

1. copie act constitutiv;

 

2. copie statut;

 

3. copie hotărâre judecătorească;

 

4. copie certificat de înscriere în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor;

 

5. timbu fiscal;

 

6. cerere tip

Comentarii

Comentarii

Mai multe formate de scriere poți găsi dând click aici.
Cum trebuie să scrii: ca să vezi:
(text încadrat între steluțe) *italic înclinat* italic înclinat
(text precedat și urmat de câte 2 underline) __bold îngroșat__ bold îngroșat
(text între paranteze drepte, urmat imediat de adresa link, între paranteze rotunde) [TEXT](http://www...) (dacă dai click pe "TEXT", ești condus către adresa link) TEXT
(semnul exclamării, urmat imediat de descrierea imaginii între paranteze drepte, urmată imediat de adresa imaginii, între paranteze rotunde) ![DESCRIERE](http://www...) (imagine inclusa în text - vezi imaginea recomandată, scoasă de la adresa indicată)
(o steluță și un spațiu înaintea rândului) * element listă 1
* element listă 2
* element listă 3
  • element listă 1
  • element listă 2
  • element listă 3
(text precedat și urmat de câte 2 ~) ~~text tăiat~~ text tăiat
(text precedat de 2 #) ## subtitlu

subtitlu

Detalii despre site-ul: LONews
Favorit pentru
< 100
utilizatori rețea
Online
62
pe acest site
Marchează între favoritele tale siteul LONews
Creează-ți propria pagină de informare în acest domeniu, aici! Participă cu informația ta, care poate fi utilă celorlalți!
Creează și Promovează
Trimite
Powered by InterChat

π 0.13281 sec - PID: 7845