22

Auchan - vanzarile au crescut, in pofida crizei economice

Publicat în urmă cu 5 ani, în Lonews
Vânzările grupului Auchan au continuat să crească în 2012, până la 60.2 miliarde euro (+7,1%), datorita cresterii activității în Europa de Est și Asia și succesului din Franța, conform unor declaratii facute ieri, citate de France Presse.

Venitul net, cu toate acestea, a scazut cu 19%, până la 656 milioane euro.

În 2011, grupul controlat de familia Mulliez a beneficiat de câștig de capital excepțional, cu un total de 386 de milioane, datorita masurilor de restructurare și implicarea in China.

Veniturile au crescut cu 16,8% în Europa Centrală și de Est și in Asia. Franța s-a menținut, în ciuda crizei, iar cifra de afaceri a crescut cu 2,2%, fiind determinată de vânzările puternice în hipermarket-uri (+ 1,1%) si supermarket-uri (+ 3,6%).

În restul Europei, afectata de criza, vanzarile au scazut cu 0,7%, în principal din cauza contextului limitat al consumului din Italia și Spania.

Veniturile Immochan, o filiala imobiliara a grupului, au crescut si ele cu 18,9%, pana la 598 milioane euro, iar produsul net bancar al Oney Banque Accord a totalizat 362 milioane de euro.

In cadrul altor activitati (e-commerce, Alinea), vanzarile au crescut cu 21,1%, pana la 1,01 miliarde de euro.

Structura Grupului financiar a fost afectata de investitii semnificative (1.9 miliarde euro) în 2012, inclusiv de achiziționarea de hipermarketuri Real, din Europa de Est, cu 1.1 miliarde euro.

"2012 a fost un an de rezistenta, al Grupului, in fata crizei, cu o performanță bună, având în vedere contextul economic în care ne desfășurăm activitatea", a declarat directorul general al Auchan-Franta, Vincent Mignot în timpul unei conferinte de prezentare a datelor, citat de AFP.

El a subliniat, în special, succesul comercial al brandului, care este in prezent "al doilea favorit al Frantei".

"Scopul nostru este sa devenim brandul preferat al francezilor, pana in 2020", a declarat Mignot.

In ce priveste anul 2013, Auchan nu a avansat cifre, insa pare sa se aștepte la „inca un an dificil”, din cauza mediului economic.

"Primele două luni ale anului au fost destul de complicate, cu o putere de cumpărare limitată. Se simte o anumita timiditate a consumului, care se traduce în vânzări", a declarat Vincent Mignot, fără a preciza impactul exact.

"Cu toate acestea, vom rămâne calmi, în măsura în care avem o fundație solidă" pentru abordarea acestui nou an, a incheiat el.
Trimite
Powered by InterChat

π 0.01035 sec - PID: 12768