16
Dacă nu credeati ca vor veni vreodata si aceste vremuri, in care sa va rugati pentru „casatorie” (iar aici este vorba mai mult de definitie, de termen), aflati ca in aceste zile si „în următoarele câteva săptămâni”, catolicii si-au propus sa faca acest lucru.

Rugaciunile pentru casatorie sunt, insa, deja obisnuite pentru episcopii din SUA, care se roaga pentru acest lucru, deja, de mai mult timp, fiind aflati in mijlocul unor incercari care, probabil, isi vor gasi raspunsul cat de curand.

Astfel, nu peste multe zile, in ziua de 27 martie 2013, Curtea Supremă a SUA va revizui problema „casatoriei” (mariajului) gay in cazurile federale legate de Defense of Marriage Act si California’s Proposition 8.

Emotiile episcopilor americani par sa fie aduse la extrem, odata ce, actiunea in cauza va coincide – unii se intreaba daca intamplator – cu Saptamana Sfanta catolica (Saptamana Mare, cum spun ortodocsii), Pastele acestora apropiindu-se, asa incat oricum, conform ultimelor apeluri, rugaciunile in aceasta perioada propice, ar urma sa fie testate prin rezolutia Curtii Supreme a SUA.

„Căsătoria are nevoie de rugăciunile noastre, cu disperare!” suna un mesaj de ultima ora al catolicilor, care au alcatuit chiar si o rugaciune speciala, pusa la dispozitie de Institutul Gregorian – Colegiul Benedictin si care deja circula in biserici.

Ideea centrala a acestui demers, din cate se stie, este justificata in mod firesc, de partea catolica, prin faptul ca „trebuie să aratam si sa ii acceptam cu respect, cu compasiune și sensibilitate pe homosexuali, intr-adevar, fiecare semn de discriminare nedreaptă trebuind să fie evitata”, insa "respectul, compasiunea și sensibilitatea fata de homosexuali, nu trebuie să conducă la redefinirea căsătoriei”.

„Din acest motiv, ne rugam pentru căsătorie”, marturisesc reprezentantii catolici.

Căsătoria există pentru că statul apreciaza uniunea dintre dintre un bărbat și o femeie, vrand sa încurajeze și să protejeze aceste cupluri, tocmai pentru ceea ce ele trebuie sa ofere, in modul lor unic: o generație viitoare sănătoasă. Pur și simplu, prin recunoasterea căsătoriei acestor cupluri, ele vor putea fi capabile, în mod firesc si natural, sa se dedice, cu timpul si resursele lor, ridicarii urmatoarei generatii.

Mai mult decat atat, statul nu are o miză în căsătorie doar prin beneficiul din viitor. Căsătoriile îmbunătățesc, deopotriva, si generațiile actuale. Este aproape banal să o spunem, insa e adevărat: sa devii parinte, inseamna sa se schimbe totul. Când suntem singuri, ne pasa si traim doar pentru lucrurile fiecaruia, de acum. Dar părinții trăiesc pentru copiii lor. Părinților le pasă de lucrurile care vor fi si peste 30 de ani de acum incolo. Acest lucur transformă comportamentul și deciziile cuplurilor.

Prin urmare, motivul pentru care căsătoria este componenta de bază a societății este acela ca ea reprezinta instituția unei generatii care nu se concentreaza pe ea insasi, ci pe generatia viitoare.

Problema acestor noi legi ramane aceea ca sustinatorii mariajului intre persoane de acelasi sex vor ca definiția căsătoriei sa fie schimbata, în scopul "includerii homosexualilor".

O astfel de schimbare va face ca statul sa nu mai recunoasca importanta cuplurilor procreative pentru societate, iar aceasta recunoastere sa fie inlocuita de o evidență pur si simplu a persoanelor care declară că se iubesc.

Partea catolica ne propune sa ne gandim: ce inseamna, insa, acest lucru?

Conform unui articol publicat de revista catolica Zenit, această nouă definiție a căsătoriei nu ar face nimic altceva decat sa recunoasca statutul de iubire romantica – care devine imediat problematic dintr-o multitudine de motive. Unul dintre editoriii publicatiei amintite, Brendan Vogt, exploreaza in aceste zile problema in cauza si enumera cateva dintre aceste motive evidente.

Principalul motiv, insa, ramane acela ca, atunci cand aspectul procreativ al unei relații iese din ecuație, atunci orice devine posibil pentru o noua definitie a casatoriei, care ar include in mod clar: "egalitatea de căsătorie" pentru poligami, legitimitatea incestului si altele. De ce? Fiindca toate aceste cazuri nefiresti pot presupune relații bazate doar pe sentimentele romantice! Daca se iubesc, de ce verii primari nu se pot casatori?

Un al doilea motiv este acela al demonstrarii unui secularism agresiv. Fiecare religie importanta consideră că o căsătorie este heterosexuală. Adica, atunci cand vrei sa legalizezi un alt tip de „casatorie”, calci imediat in picioare fiecare dintre credintele importante. Refuzul de a sluji la astfel de „nunti”, atrage deja amenzi și penalități. Dintr-o data, deci, practicarea religiei – indiferent dacă esti musulman, hindus, evreu sau crestin – devine bigotism, în ochii legii.

Au fost deja inchise mai multe agenții de adopție, din cauza convingerilor catolice legate de căsătorie. Atacurile împotriva musulmanilor, evreilor, hindusilor și a libertăților religioase catolice vor crește în urma unei hotărâri care sa accepte căsătoria intre persoanele de același sex.

Acestea sunt motivele pentru care Conferinta Episcopilor Catolici a alcatuit o astfel de rugaciune, in apararea casatoriei, si care nu poate cere nimic altceva decat „luminarea liderilor nostri”, pentru ca acestia sa „susțină și să protejeze locul singular al mamei si al tatalui în viața copiilor lor”, garantand „splendoarea incomparabilă a căsătoriei”, pentru numele lui Iisus Hristos. Sfinților Ioachim și Ana, rugati-va lui Dumnezeu pentru noi!”

Aceasta este lumea de astazi…
Trimite
Powered by InterChat

π 0.01657 sec - PID: 10125