52
O dieta speciala nu înseamnă pur și simplu a pierde în greutate, asa dupa cum puteti citi pe tot Internetul si in mass media de pretutindeni, dupa cum ne informeaza pressa greceasca din ultimele ore. O dieta adevarata descrie consumul total de produse alimentare, al unei persoane, și obiceiurile alimentare regulate ale acesteia. Cu toate acestea, o dieta buna și eficienta trebuie să vizeze în primul rând intarirea organismului și asigurarea unui mod sănătos de viață, prin eliminarea oricăror posibile probleme de sanatate, legate de alimentatie. Oamenii din insula Ikaria, Grecia, conform Greek Reporter, par să fi găsit răspunsul la problemele care au aparut in urma dietei, de-a lungul lungul timpului, asa incat va prezentam si noi unele dintre secretele alimentatiei acestora. Nu trebuie sa uitati nici ca, de mai multi ani, programul special de dieta alcatuit in paginile Lacasuri Ortodoxe, zilnic, care tine cont inclusiv de zilele de post din timpul saptamanii si de perioadele posturilor mari, si-a demonstrat eficienta sa intr-un mod remarcabil, urmarind acelasi tipar si fiind un program cu actiune sanatoasa si rapida, fara "infometarea" cu care v-ati obisnuit de cele mai multe ori. Mai multe despre aceasta dieta sanatoasa puteti afla dand click aici. [http://www.lonews.ro/dieta-sanatate/reguli-generale.html]

Tiparele de dieta, ale celor care vietuiesc in insula amintita, sunt caracterizate prin simplitate și varietate, dupa dieta mediteraneană, în general cunoscuta pentru multitudinea de ingrediente naturale, în combinație cu exercițiile fizice și cu o viață sociala sănătoasă.

Lista de mai jos prezintă diferite "elixire ale tineretii", testate de către oamenii din insula greceasca, de-a lungul secolelor. Prin urmare, asigurati-va că nu uitați să le includeti în rutina dumneavoastra zilnica.

Uleiul de masline: Uleiul de masline este sursa cea mai reprezentativa de acizi grasi monosaturati, fiind bogat in antioxidanti. S-a dovedit ca acesta are proprietăți cardioprotectoare și contribuie în mod semnificativ la creșterea colesterolului "bun" HDL. În plus, uleiul de măsline are proprietăți de protecție împotriva cancerului de sân. Pentru că afișează rezistenta termica mai mare în timpul gătirii, utilizarea sa este recomandată ca sursă principală de grăsime în dieta mediteraneană.

Antioxidantii: Sursele alimentare bogate in antioxidanti ii ajuta pe oameni sa traiasca mai mult, conform unor studii relevante, intrucat antioxidantii blochează radicalii liberi produsi de corpul uman, care sunt responsabili pentru stres și îmbătrânire. Antioxidantii includ vitamine diverse, cum ar fi C, E, Q10, B-caroten, licopen și seleniu, și se găsesc în toate fructele și legumele cu culori luminoase, cum ar fi citricele, roșiile, kiwi, rodiile, pepenele verde, fructele de padure etc. Aportul zilnic de fructe și legume, cu cel putin trei-patru portii din fiecare grup, este esențial. Mai mult decât atât, vinul rosu si ceaiul verde contin antioxidanti, alte flavonoide si polifenoli, care sunt cei mai folositori organismului uman. Se recomandă să se bea un pahar de vin, odata cu masa de prânz.

Legumele: Acest grup de alimente ajută la funcționarea intestinului. Legumele sunt bogate în apă și hidrateaza organismul, în timp ce ele sunt, de asemenea, o sursă de vitamine și de minerale necesare stimularii sistemului imunitar. De exemplu, morcovii sunt bogati in vitamina D, care protejează ochii și pielea, rosiile sunt bogate in licopen, care reduce riscul la anumite tipuri de cancer si boli cronice, cartofii sunt bogati in potasiu, regleaza tensiunea arteriala, iar broccoli este o sursa de calciu pentru oase puternice. Legumele conțin, în plus, cantități mari de acid folic (în special legumele cu frunze verzi, care s-a descoperit ca protejeaza organismul de probleme cardiovasculare și de problemele de sarcină. Legumele cu frunze sălbatice, găsite aproape peste tot în Grecia, conțin cantități mari de flavonoide.

Usturoiul: Studiile au aratat ca usturoiul protejeaza atat inima cat si celulele creierului. Considerat ca fiind un elixir al tineretii, de fapt, usturoiul detoxifica si intareste sistemul imunitar. Prin utilizare regulată, el poate scădea tensiunea, colesterolul din sânge și poate descuraja coagularea sângelui. O altă proprietate a usturoiului este aceea de a combate bacteriile si ciupercile, precum și aceea de a reduce riscul infecțiilor și intoxicațiilor alimentare. Un catel de usturoi pe zi este suficient pentru a va bucura de proprietățile sale terapeutice.

Căpșunile și afinele: Ambele grupuri de fructe sunt surse extrem de bune de antioxidanti, pentru protecția împotriva bolilor degenerative diverse, cum ar fi bolile cardiovasculare si cancerul. Salatele crude, fructele, sucurile proaspete sunt doar câteva dintre modalitățile de a le consuma.

Acizii grasi Omega-3 și peștele: sardinele, somonul, heringul, păstrăvul sunt surse excelente de acizi grasi Omega-3 și sunt cardioprotectori, ajutand la scaderea nivelului trigliceridelor din sânge, esentiali pentru funcționarea și dezvoltarea sistemului nervos, prevenind dezvoltarea dementei degenerative.

Nucile: nucile, migdalele și altele asemenea lor sunt bogate in gamma-tocoferol si vitamina E, care ajuta la monitorizarea nivelului lipidelor, la scaderea nivelului de colesterol LDL, astfel încât previn colmatarea arterelor.

Cerealele integrale: cerealele integrale sunt foarte bune pentru organismul uman, intrucat acestea au fost supuse mai putin prelucrării, păstrând astfel mai mult din valoarea lor nutritiva. Painea integrala, pastele și orezul se pot alătura cu ușurință dietei săptămânale, exercitand un efect protector împotriva diferitelor tipuri de cancer, diabet si boli cardiovasculare. În acest fel, dieta este imbogatita cu multe fibre care trateaza si constipatia.

Nu uitati, bucurati-va de dieta sanatoasa Lacasuri Ortodoxe, printr-un program zilnic pe care vi-l punem la dispozitie si despre care puteti afla mai multe amanunte dand click AICI. [http://www.lonews.ro/dieta-sanatate/reguli-generale.html]
Trimite
Powered by InterChat

π 0.01403 sec - PID: 15201