25
În ultimele ore, vânzarea on-line a produselor alcoolice pare sa framante guvernul rus, conform unui raport al radioului Vocea Rusiei. In tara, Roskomnadzor, un centru de monitorizare Telecom Rusia, a primit dreptul de a include anumite site-uri pe lista neagra, fără proceduri judiciare. Astfel, site-urile cu pornografie infantilă, propaganda pentru sinucidere sau droguri, sunt interzise, cu excepția cazului in care administratorii de site-uri sau cei care le gazduiesc pe servere nu le sterg la timp. Site-urile de pe lista neagră sunt, apoi, interzise de către furnizorii de servicii de internet din întreaga țară – cel puțin, teoretic – fiindca acest lucru nu funcționează întotdeauna perfect. Uneori, sunt blocate accidental alte site-uri, din cauza conflictelor de adresa IP, informeaza NetCreator [http://netcreator.ro] , citand raportul VoR.

Oricum, se pare ca, din 2014, un alt subiect "tabu" poate deveni o infracțiune capitala în domeniul web rusesc. Rosalkogolregulirovanie, un observator cu un nume complicat, conform VoR, supravegheaza și reglementeaza producția și vânzărea de alcool în Rusia, dar el va primi aceleași puteri ca si Roskomnadzor. Departamentul digital va viza, aparent, site-urile care vand alcool la distanță și care conțin informații cu privire la astfel de magazine on-line.

Problema este ca, nu este ilegal să se vândă alcool la distanță, în Rusia, dar reglementarile pentru vanzarea on-line lipsesc. Motivul pentru luarea unor astfel de măsuri stricte in viitorul apropiat este acela ca, probabil, este foarte greu sa fie asigurata respectarea legislației, in varianta on-line, mai ales in ce priveste interdicția privind vânzarea de alcool către minori sau între anumite ore (de la 23 la 9 AM).

Vicepremierul Arkadiy Dvorkovitch a fost cel care a inițiat amendamentul. El observă că, în ultima vreme, au aparut o mulțime de oferte postate on-line, care le permit oamenilor să cumpere alcool la distanță. Depistarea celor care conduc aceste site-uri web și urmărirea lor ramane complicată.

Problema alcoolului vandut on-line nu este, insa, singura care vizeaza, la nivel oficial, spatiul web rusesc. Anterior, au mai avut loc dezbateri referitoare la protejarea vizitatorilor web, dar in… domeniul publicitar, pornind de la remarcarea faptului ca, in spatiul media general (tv, radio, presa) omul este pregatit si informat despre faptul ca un material tine de domeniul publicitar, dar in retelele sociale din spatiul web, acesta este lipsit de protectie, oricine putand plati sa-si promoveze produsele, fara ca "reclama" in cauza sa reflecte neaparat realitatea, mai informeaza NetCreator [http://netcreator.ro] , citand raportul VoR.
Trimite
Powered by InterChat

π 0.01439 sec - PID: 24863